Česká republika prostřednictvím ministerstva dopravy uvažuje o tom, že se zařadí po bok mnoha zemí, ve kterých je povolena při řízení určitá hladina alkoholu v krvi. U nás bude nízká, ale asi přece bude.
Autoklub navrhl ministerstvu dopravy, aby legalizovalo jízdu s 0,2 promile alkoholu v krvi. To se jejich návrhem začalo zabývat a chce jej poslat dále do parlamentu.
V západní Evropě je limit téměř samozřejmostí, například v Německu je limit 0,5 promile, avšak za střízlivého se člověk považuje jen má-li méně než 0,3 promile, u vyšších hodnot jde při nehodě o přitěžující okolnost.
To jsou argumenty příznivců tohoto zvýšeného limitu. Co říkají odpůrci? V České republice je oproti jiným státům poměrně málo nehod pod vlivem alkoholu a to je přikládáno právě nulové toleranci, která je v lidech za léta vžitá.
Je tedy možné, že tento příznivý trend by se takovýmto nařízením mohl časem zhoršit.
Na to ale mají obhájci argument, i 0,2 promile je v současné době téměř nepostižitelné, neboť podobné hodnoty se z části zmetabolizují do odběru krve (tělo za hodinu odbourá přibližně 0,12 promile) a ty zbytkové jsou pod chybou měření. Další věcí je to, že podobné hodnoty ještě nepůsobí negativně, dle některých studií dokonce působí pozitivně a zvyšují a zlepšují aktivitu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.