Česká republika prostřednictvím ministerstva dopravy uvažuje o tom, že se zařadí po bok mnoha zemí, ve kterých je povolena při řízení určitá hladina alkoholu v krvi. U nás bude nízká, ale asi přece bude.
Autoklub navrhl ministerstvu dopravy, aby legalizovalo jízdu s 0,2 promile alkoholu v krvi. To se jejich návrhem začalo zabývat a chce jej poslat dále do parlamentu.
V západní Evropě je limit téměř samozřejmostí, například v Německu je limit 0,5 promile, avšak za střízlivého se člověk považuje jen má-li méně než 0,3 promile, u vyšších hodnot jde při nehodě o přitěžující okolnost.
To jsou argumenty příznivců tohoto zvýšeného limitu. Co říkají odpůrci? V České republice je oproti jiným státům poměrně málo nehod pod vlivem alkoholu a to je přikládáno právě nulové toleranci, která je v lidech za léta vžitá.
Je tedy možné, že tento příznivý trend by se takovýmto nařízením mohl časem zhoršit.
Na to ale mají obhájci argument, i 0,2 promile je v současné době téměř nepostižitelné, neboť podobné hodnoty se z části zmetabolizují do odběru krve (tělo za hodinu odbourá přibližně 0,12 promile) a ty zbytkové jsou pod chybou měření. Další věcí je to, že podobné hodnoty ještě nepůsobí negativně, dle některých studií dokonce působí pozitivně a zvyšují a zlepšují aktivitu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.