Česká republika prostřednictvím ministerstva dopravy uvažuje o tom, že se zařadí po bok mnoha zemí, ve kterých je povolena při řízení určitá hladina alkoholu v krvi. U nás bude nízká, ale asi přece bude.
Autoklub navrhl ministerstvu dopravy, aby legalizovalo jízdu s 0,2 promile alkoholu v krvi. To se jejich návrhem začalo zabývat a chce jej poslat dále do parlamentu.
V západní Evropě je limit téměř samozřejmostí, například v Německu je limit 0,5 promile, avšak za střízlivého se člověk považuje jen má-li méně než 0,3 promile, u vyšších hodnot jde při nehodě o přitěžující okolnost.
To jsou argumenty příznivců tohoto zvýšeného limitu. Co říkají odpůrci? V České republice je oproti jiným státům poměrně málo nehod pod vlivem alkoholu a to je přikládáno právě nulové toleranci, která je v lidech za léta vžitá.
Je tedy možné, že tento příznivý trend by se takovýmto nařízením mohl časem zhoršit.
Na to ale mají obhájci argument, i 0,2 promile je v současné době téměř nepostižitelné, neboť podobné hodnoty se z části zmetabolizují do odběru krve (tělo za hodinu odbourá přibližně 0,12 promile) a ty zbytkové jsou pod chybou měření. Další věcí je to, že podobné hodnoty ještě nepůsobí negativně, dle některých studií dokonce působí pozitivně a zvyšují a zlepšují aktivitu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.