Scion - jedna ze značek Toyoty - představil na mezinárodním autosalonu v New Yorku (NYIAS) koncept sportovního vozu krabicoidního tvaru Scion Hako kupé. Koncept byl vyvinut divizí Tokyo Design jako studie globálního vozu, inspirovaného moderními trendy a zaměřeného na mladou generaci řidičů.
Koncept reflektuje symbiózu japonského a amerického designu (podobným krabicoidním vozem je třeba s USA velmi oblíbená Honda Element) a je inspirován ikonickým modelem xB. Podle návrhářů byl právě krabicový tvar xB základem a designéři se pokoušeli jej upravit do poněkud emočněji laděného konceptu, v nadsázce označovaného jako "sportovně stavěná krabice".
Vůz má souměrný profil a působí mohutným a výkonným dojmem. Přední části dominují trapezoidní světlomety s LED diodami a rozměrná a agresivní horní část mřížky chladiče. Spodní část mřížky zasahuje do předního nárazníku, ve kterém jsou zasazeny přední mlhovky, které současně obsahují o směrová světla.
Silueta konceptu Hako dává vyniknout úzkým zpětným zrcátkům, inspirovaným motorsportem - boční směrová světla jsou integrována právě v těchto zrcátkách. V obloucích blatníků najdeme rozměrná kola z lehkých slitin o průměru 18 palců s pěti tříramennými paprsky se stříbrnou vnější částí a černou středovou částí.
Zajímavým prvkem konceptu Hako kupé je kolmo postavené čelní sklo. na něj navazuje vodorovná střecha, přičemž nelze přehlédnout opticky chybějící B a C sloupky - kabina vozu je viortuálně prosklena od A sloupku až k víku zavazadlového prostoru.
Rovněž střecha je bohatě prosklená a tak je ve voze vzdušno a spousta světla. Jak se na správné kupé patří, má koncept jen dvoje dveře a na střeše vozu je náhodný ornament, něco jako čárový kód vytvořený podle náhodného vzoru.
Také zadní část vozu je osazena světly s LED technologií, jež mají vizuální podobu navazující na přední světlomety. Celý komplet pak dotváří zadní nárazník s integrovanými kulatými mlhovkami a couvacím světlem v jeho levé části a koncovkou výfuku v jeho pravé části.
Uvnitř konceptu Hako kupé jsou prvky v oranžové barvě nebo z leštěného kovu. Tyto prvky jsou přitom moderní až futuristické. Přední i zadní sedačky čtyřmístného vozu jsou kryty uretanem gumě podobným potahem, aby je bylo možno snadno čistit. Moderní přední sedačky přecházejí do podlahy a na své zadní straně mají geometrický design. Sedačky jsou odděleny středovou konzolou, která obsahuje rozměrnou schránku pro ukládání časopisů, mobilu, nebo dalších drobností. Také mezi dvěma zadními sedačkami se nachází podobný odkládací prostor.
Zdroj: Scion
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?