Scion - jedna ze značek Toyoty - představil na mezinárodním autosalonu v New Yorku (NYIAS) koncept sportovního vozu krabicoidního tvaru Scion Hako kupé. Koncept byl vyvinut divizí Tokyo Design jako studie globálního vozu, inspirovaného moderními trendy a zaměřeného na mladou generaci řidičů.
Koncept reflektuje symbiózu japonského a amerického designu (podobným krabicoidním vozem je třeba s USA velmi oblíbená Honda Element) a je inspirován ikonickým modelem xB. Podle návrhářů byl právě krabicový tvar xB základem a designéři se pokoušeli jej upravit do poněkud emočněji laděného konceptu, v nadsázce označovaného jako "sportovně stavěná krabice".
Vůz má souměrný profil a působí mohutným a výkonným dojmem. Přední části dominují trapezoidní světlomety s LED diodami a rozměrná a agresivní horní část mřížky chladiče. Spodní část mřížky zasahuje do předního nárazníku, ve kterém jsou zasazeny přední mlhovky, které současně obsahují o směrová světla.
Silueta konceptu Hako dává vyniknout úzkým zpětným zrcátkům, inspirovaným motorsportem - boční směrová světla jsou integrována právě v těchto zrcátkách. V obloucích blatníků najdeme rozměrná kola z lehkých slitin o průměru 18 palců s pěti tříramennými paprsky se stříbrnou vnější částí a černou středovou částí.
Zajímavým prvkem konceptu Hako kupé je kolmo postavené čelní sklo. na něj navazuje vodorovná střecha, přičemž nelze přehlédnout opticky chybějící B a C sloupky - kabina vozu je viortuálně prosklena od A sloupku až k víku zavazadlového prostoru.
Rovněž střecha je bohatě prosklená a tak je ve voze vzdušno a spousta světla. Jak se na správné kupé patří, má koncept jen dvoje dveře a na střeše vozu je náhodný ornament, něco jako čárový kód vytvořený podle náhodného vzoru.
Také zadní část vozu je osazena světly s LED technologií, jež mají vizuální podobu navazující na přední světlomety. Celý komplet pak dotváří zadní nárazník s integrovanými kulatými mlhovkami a couvacím světlem v jeho levé části a koncovkou výfuku v jeho pravé části.
Uvnitř konceptu Hako kupé jsou prvky v oranžové barvě nebo z leštěného kovu. Tyto prvky jsou přitom moderní až futuristické. Přední i zadní sedačky čtyřmístného vozu jsou kryty uretanem gumě podobným potahem, aby je bylo možno snadno čistit. Moderní přední sedačky přecházejí do podlahy a na své zadní straně mají geometrický design. Sedačky jsou odděleny středovou konzolou, která obsahuje rozměrnou schránku pro ukládání časopisů, mobilu, nebo dalších drobností. Také mezi dvěma zadními sedačkami se nachází podobný odkládací prostor.
Zdroj: Scion
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.