Na mezinárodním autosalonu v New Yorku (NYIAS) představila americká pobočka Suzuki Motor Corp. ve světové premiéře koncept sportovního vozu Suzuki Kizashi 3 - konečnou podobu konceptů řady Kizashi. Suzuki totiž oznámilo, že na základě tohoto konceptu byde vyrábět sportovní sedan.
Koncept Kizashi 3 je předprodukční verzí série konceptů Kizashi, a ztělesňuje představu Suzuki o tom, jak má vypadat sportovní sedan, určený pro severoamerický trh. Koncepty Kizashi mají supersportovní identitu, což je pravá komponenta v genetickém kódu značky Suzuki. Koncept Kizashi je navržen jako silný kompaktní vůz, nabízející obratnost ve městě i rychlost na venkonvských silnicích.
Podobně jako u obou předchozích verzí představuje přední část konceptu Kizashi 3 sílu a styl, čemuž pomáhají výrazné přední světlomety. Dokonale vyrobená karoserie vozu zobrazuje decentní kombinaci dynamických schopností a špičkového zpracování vozu, o jehož pohon se stará vidlicovým benzinový šestiválec DOHC o zdvihovém objemu 3,6 litru. Válce jsou konstruovány speciální technologií, která šestří hmotnost i prostor - tuto technologii vyvinula Suzuki ve sportovních divizích motocyklů a rally týmu. Koncept je lakován stříbrnou barvou, která mu dodává cit pro hloubku a dynamický charakter.
Specifikace:
Motor umístěný vepředu, pokročilý systém pohonu všech kol i-AWD Pět míst pro pasažéry Pneumatiky 255/30 ZR21 Hliníková kola 9.5J x 21 s devíti paprsky Motor s objemem 3564 cm3, V6, DOHC, 24 ventilů Šestistupňová automatická převodovka (s možností řazení pádly pod volantem) Maximální výkon 300 koní Délka 4650 mm Šířka 1900 mm Výška 1450 mm Rozvor 2800 mm Světlá výška 120 mm
Zdroj: Suzuki
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.