KOUP, to je název nového dvoudveřového kupé, které Kia představila na americkém autosalonu v New Yorku zatím jen jako koncept. Zajímavý je velmi vysoký výkon přeplňovaného čtyřválce o objemu dva litry.
KOUP je koncept, který již na první pohled nemá k výrobě příliš daleko. Jeho design je sice trochu provokativní, ale ne tolik, aby to zabránilo sériové výrobě. Reálné rysy má i interiér.
Podle této šablony by nyní měly vznikat nové generace vozů určených pro trh v USA.
Čtyřmístné kupé o dvou dveřích je identifikovatelné podle výrazných světlometů a velkého nasávacího otvoru vepředu. Dlouhé dveře mají bezrámová okna.
Pod kapotou je přeplňovaný čtyřválec o objemu dva litry, který dává výkon skvělých 290 koní a točivý moment téměř 400 Nm. Poháněna jsou přední kola a výkon na ně jde skrze šestistupňovou automatickou převodovku s řazením pádly pod volantem.
V interiéru zaujme palubní deska, která je jen trochu přizdobeným tím, co můžeme nalézt i v sériových modelech. Vidíme na ni navigaci, dvouzónovou klimatizaci, zatímco například šestice airbagů a elektricky ovládané tlumiče jsou našim zrakům skryty.
Má křišťálová kole tvrdí, že něco podobného se velmi brzy objeví ve výrobě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.