Světové auto roku 2008 zvolené mezinárodní porotou je Mazda 2. Porazila veškerou evropskou konkurenci a jakožto jediný neevropský vůz v celé nominaci si vydobyla absolutní prvenství. Ostatní kategorie opanovali Audi a BMW
Jak jsem se pozastavoval již při nominaci, je trochu s podivem, že auto roku celého světa silně opanovaly výhradně evropské vozy a jediným narušitelem evropského prostoru se stala Mazda 2. Ta ale nakonec všem protivníkům vypálila rybník
Na dalších místech skončily vozy Mercedes-Benz C a Ford Mondeo.
Audi R8 si odnáší dvě prvenství a to v oblasti designu a sportovních vozů. Designem porazila Mazdu 2 a Volvo C30, ve sportovnosti zase Audi S5 a BMW M3.
V zelené kategorii vyhrálo BMW 118d s programem Efficient Dynamics, který zužitkovává jinak zbytečnou energii. Na dalších příčkách se umístili Smart Fortwo cdi a Volkswagen Passat 1,9 Bluemotion.
Sudími bylo 47 motoristických novinářů ze všech koutů světa.
Když se tak na ty všechny ankety dívám, mám pocit, že počínaje příštím rokem vytvoříme vlastní...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?