Světové auto roku 2008 zvolené mezinárodní porotou je Mazda 2. Porazila veškerou evropskou konkurenci a jakožto jediný neevropský vůz v celé nominaci si vydobyla absolutní prvenství. Ostatní kategorie opanovali Audi a BMW
Jak jsem se pozastavoval již při nominaci, je trochu s podivem, že auto roku celého světa silně opanovaly výhradně evropské vozy a jediným narušitelem evropského prostoru se stala Mazda 2. Ta ale nakonec všem protivníkům vypálila rybník
Na dalších místech skončily vozy Mercedes-Benz C a Ford Mondeo.
Audi R8 si odnáší dvě prvenství a to v oblasti designu a sportovních vozů. Designem porazila Mazdu 2 a Volvo C30, ve sportovnosti zase Audi S5 a BMW M3.
V zelené kategorii vyhrálo BMW 118d s programem Efficient Dynamics, který zužitkovává jinak zbytečnou energii. Na dalších příčkách se umístili Smart Fortwo cdi a Volkswagen Passat 1,9 Bluemotion.
Sudími bylo 47 motoristických novinářů ze všech koutů světa.
Když se tak na ty všechny ankety dívám, mám pocit, že počínaje příštím rokem vytvoříme vlastní...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.