Světové auto roku 2008 zvolené mezinárodní porotou je Mazda 2. Porazila veškerou evropskou konkurenci a jakožto jediný neevropský vůz v celé nominaci si vydobyla absolutní prvenství. Ostatní kategorie opanovali Audi a BMW
Jak jsem se pozastavoval již při nominaci, je trochu s podivem, že auto roku celého světa silně opanovaly výhradně evropské vozy a jediným narušitelem evropského prostoru se stala Mazda 2. Ta ale nakonec všem protivníkům vypálila rybník
Na dalších místech skončily vozy Mercedes-Benz C a Ford Mondeo.
Audi R8 si odnáší dvě prvenství a to v oblasti designu a sportovních vozů. Designem porazila Mazdu 2 a Volvo C30, ve sportovnosti zase Audi S5 a BMW M3.
V zelené kategorii vyhrálo BMW 118d s programem Efficient Dynamics, který zužitkovává jinak zbytečnou energii. Na dalších příčkách se umístili Smart Fortwo cdi a Volkswagen Passat 1,9 Bluemotion.
Sudími bylo 47 motoristických novinářů ze všech koutů světa.
Když se tak na ty všechny ankety dívám, mám pocit, že počínaje příštím rokem vytvoříme vlastní...
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.