Na letošním mezinárodním autosalonu v New Yorku (NYIAS) se stánek Mazda na výstavišti Jacoba Javitse stane jistě velmi populárním. Mazda se totiž chystá představit svůj nejnovější koncept Mazda Furai a nový model sportovního vozu Mazda RX-8.
Autosalon se letos koná od středy 19. března do neděle 30. března.
Jak jsme již psali v prosinci loňského roku, kdy byly představeny první údaje a první foto nového konceptu Mazda Furai (jméno znamená "svist větru"), Spojené státy jsou pro Mazdu velmi důležitým trhem a Mazda zde má také významný tržní podíl. Koncept Mazda Furai je poháněn stoprocentním ethanolem, který jako palivo dodává společnost BP - Mazda a BP uzavřely partnerství a v budoucnu by měly obě společnosti spolupracovat na vývoji a používání dalších typů paliv z obnovitelných zdrojů.
Koncept Mazda Furai využívá designu Nagare (japonské slovo pro "hladký" tvar) a představuje krok vpřed - koncept je postaven na bázi závodního vozu americké série Le Mans (ALMS). Koncept používá podvozek Courage C65, který byl v seriálu ALMS představen před dvěma lety, a o pohon se stará Wankelův třírotorový motor o výkonu 450 koní, který jej odlišuje od všech ostatních závodních vozů.
Oproti našemu prosincovému článku je nyní k dispozici rozsáhlá fotogalerie nejen vnějších tvarů konceptu, ale rovněž několik pohledů do kokpitu tohoto závodního speciálu.
Zdroj: Mazda Motor
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.