Ačkoliv v nadpise je zdůrazněna hranatost, tím podstatným na konceptu Denki Cube EV od Nissanu je úplně něco jiného. Jeho elektrické ústrojí a představení na autosalonu v New Yorku, které jistě něco naznačuje.
Cube je model, který se na japonské půdě prodává už notnou řadu let. Jeho představení v New Yoku je trochu překvapením a naznačuje to, jakým způsobem se bude vyvíjet pozice Nissanu na americkém trhu. Příští generace Cubu se za rok pravděpodobně dostane i do USA.
Koncept EV je vybaven elektrickým ústrojím, Nissan totiž trochu zaspal v japonském závodě o postavení hybridních aut, proto jde rovnou do elektromobilů. Ona zmiňovaná příští generace ale bude prozatím prodávaná jen s benzínovým motorem.
Oproti aktuálnímu modelu je koncept trochu pozměněný, nový je nárazník, který skrývá konektor na zapojení do sítě. Energii uchovávají Li-ion baterie, které si vyžádaly mírné zvětšení rozvoru.
Navíc do roku 2010 chce automobilka představit nový model se spotřebou pod tři litry na 100 km. Přibližně ve stejnou dobu se dočká realizace i vůz na základě tohoto konceptu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.