Ačkoliv v nadpise je zdůrazněna hranatost, tím podstatným na konceptu Denki Cube EV od Nissanu je úplně něco jiného. Jeho elektrické ústrojí a představení na autosalonu v New Yorku, které jistě něco naznačuje.
Cube je model, který se na japonské půdě prodává už notnou řadu let. Jeho představení v New Yoku je trochu překvapením a naznačuje to, jakým způsobem se bude vyvíjet pozice Nissanu na americkém trhu. Příští generace Cubu se za rok pravděpodobně dostane i do USA.
Koncept EV je vybaven elektrickým ústrojím, Nissan totiž trochu zaspal v japonském závodě o postavení hybridních aut, proto jde rovnou do elektromobilů. Ona zmiňovaná příští generace ale bude prozatím prodávaná jen s benzínovým motorem.
Oproti aktuálnímu modelu je koncept trochu pozměněný, nový je nárazník, který skrývá konektor na zapojení do sítě. Energii uchovávají Li-ion baterie, které si vyžádaly mírné zvětšení rozvoru.
Navíc do roku 2010 chce automobilka představit nový model se spotřebou pod tři litry na 100 km. Přibližně ve stejnou dobu se dočká realizace i vůz na základě tohoto konceptu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.