Audi na Ženevském autosalonu představilo speciální koncept - Audi Q7 coastline. Tento kopcept má pod kapotou neuvěřitelně silný naftový motor V12 TDI a v interiéru špičkové a elegantní prvky, známé z luxusních jacht.
Navíc jsou rozměrné plochy exteriéru i interiéru tohoto výkonného SUV lakovány bílou barvou, podobně jako u lodí.
Audi Q7 coastline je lakována barvou Inuit, speciální bílou barvou s perleťovým efektem. Ve stylovém a trendy interiéru je pak použita alabastrová bílá, barva, která je populární právě na luxusních jachtách. Bílé jsou také koberce, vyrobené z kvalitní vlny dále čalounění sloupků, linie střechy, kožené potahy sedadel, bezpečnostní pásy, kožený volant, dveřní výplně i přední část kokpitu.
Pod kapotou konceptu je těžký dvanáctiválcový turbodiesel, ale ten se chlubí vskutku neuvěřitelnými parametry - výkonem 368 kW (500 koní) a točivý moment 1000 Nm.
Objem motoru je 5934 kubických centimetrů a maximum točivého momentu je k dispozici v rozmezí 1750 až 3000 otáček. Výsledkem je dynamika, srovnatelná se sportovními vozy - Audi Q7 Coastline zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 5,5 sekundy a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h. Průměrná spotřeba unikátního osobního vozu (jediného s dvanáctiválcovým dieselovým motorem pod kapotou na světě) dosahuje hodnoty 11,9 litrů na 100 kilometreů jízdy - pokud vezmeme v úvahu srovnatelně výkonné a velké benzinové automobily konkurence, jde o naprosto nepřekonatelnou hodnotu.
Unikátní dieselový motor však není jedinou předností Audi Q7. Sportovnímu charakteru vozu dobře sekunduje šestistupňová automatická převodovka s možností manuálního řazení tiptronic, pohon všech kol quattro a adaptivní vzduchové odpružení podvozku. Za obrovskými koly se skrývají keramické brzdové kotouče. Vůz je vybaven navigačním systémem s DVD, špičkovým audiosystémem Bang & Olufsen a koženými sedačkami s elektrickým vyhříváním a nastavováním - standardní výbavou luxusních vozů.
Zdroj: Audi
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.