Audi na Ženevském autosalonu představilo speciální koncept - Audi Q7 coastline. Tento kopcept má pod kapotou neuvěřitelně silný naftový motor V12 TDI a v interiéru špičkové a elegantní prvky, známé z luxusních jacht.
Navíc jsou rozměrné plochy exteriéru i interiéru tohoto výkonného SUV lakovány bílou barvou, podobně jako u lodí.
Audi Q7 coastline je lakována barvou Inuit, speciální bílou barvou s perleťovým efektem. Ve stylovém a trendy interiéru je pak použita alabastrová bílá, barva, která je populární právě na luxusních jachtách. Bílé jsou také koberce, vyrobené z kvalitní vlny dále čalounění sloupků, linie střechy, kožené potahy sedadel, bezpečnostní pásy, kožený volant, dveřní výplně i přední část kokpitu.
Pod kapotou konceptu je těžký dvanáctiválcový turbodiesel, ale ten se chlubí vskutku neuvěřitelnými parametry - výkonem 368 kW (500 koní) a točivý moment 1000 Nm.
Objem motoru je 5934 kubických centimetrů a maximum točivého momentu je k dispozici v rozmezí 1750 až 3000 otáček. Výsledkem je dynamika, srovnatelná se sportovními vozy - Audi Q7 Coastline zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 5,5 sekundy a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h. Průměrná spotřeba unikátního osobního vozu (jediného s dvanáctiválcovým dieselovým motorem pod kapotou na světě) dosahuje hodnoty 11,9 litrů na 100 kilometreů jízdy - pokud vezmeme v úvahu srovnatelně výkonné a velké benzinové automobily konkurence, jde o naprosto nepřekonatelnou hodnotu.
Unikátní dieselový motor však není jedinou předností Audi Q7. Sportovnímu charakteru vozu dobře sekunduje šestistupňová automatická převodovka s možností manuálního řazení tiptronic, pohon všech kol quattro a adaptivní vzduchové odpružení podvozku. Za obrovskými koly se skrývají keramické brzdové kotouče. Vůz je vybaven navigačním systémem s DVD, špičkovým audiosystémem Bang & Olufsen a koženými sedačkami s elektrickým vyhříváním a nastavováním - standardní výbavou luxusních vozů.
Zdroj: Audi
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.