VIDEO: Po měsících řešení trablat při vývoji tohoto sporťáku s elektrickými geny je Tesla Roadster konečně připravena jít do série.
Asi největší překážkou k výrobě Roadsteru bylo to, že inženýrům se nepodařilo zkonstruovat dostatečně spolehlivou dvoustupňovou převodovku. Řešením nakonec bylo nahrazení zamýšleného dvoustupně... a teď čím. Tisková zpráva říká, že byla nahrazena jednostupňovou převodovkou, ale není to trochu nesmysl?
Čekám, že v této jednostupňové převodovce bude vpřed, vzad a neutrál a proto nejde jen o pevný kus kovu, ale o opravdovou převodovku. A i o tom zpětném chodu trochu pochybuji, neboť elektromotoru je docela jedno kterým směrem se točí.
Kvůli tomuto řešení spadla původní hodnota zrychlení ze skvělých 4 sekund na stále slušných 5,7.
Tesla Roadster je jedním z prvních opravdu použitelných elektromobilů-sporťáků. Ani kapsa s bateriemi neznemožnila konstruktérům dosáhnout dost vysoké hmotnost k tomu, aby zabil sportovní potenciál.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.