VIDEO: Po měsících řešení trablat při vývoji tohoto sporťáku s elektrickými geny je Tesla Roadster konečně připravena jít do série.
Asi největší překážkou k výrobě Roadsteru bylo to, že inženýrům se nepodařilo zkonstruovat dostatečně spolehlivou dvoustupňovou převodovku. Řešením nakonec bylo nahrazení zamýšleného dvoustupně... a teď čím. Tisková zpráva říká, že byla nahrazena jednostupňovou převodovkou, ale není to trochu nesmysl?
Čekám, že v této jednostupňové převodovce bude vpřed, vzad a neutrál a proto nejde jen o pevný kus kovu, ale o opravdovou převodovku. A i o tom zpětném chodu trochu pochybuji, neboť elektromotoru je docela jedno kterým směrem se točí.
Kvůli tomuto řešení spadla původní hodnota zrychlení ze skvělých 4 sekund na stále slušných 5,7.
Tesla Roadster je jedním z prvních opravdu použitelných elektromobilů-sporťáků. Ani kapsa s bateriemi neznemožnila konstruktérům dosáhnout dost vysoké hmotnost k tomu, aby zabil sportovní potenciál.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.