VIDEO: Po měsících řešení trablat při vývoji tohoto sporťáku s elektrickými geny je Tesla Roadster konečně připravena jít do série.
Asi největší překážkou k výrobě Roadsteru bylo to, že inženýrům se nepodařilo zkonstruovat dostatečně spolehlivou dvoustupňovou převodovku. Řešením nakonec bylo nahrazení zamýšleného dvoustupně... a teď čím. Tisková zpráva říká, že byla nahrazena jednostupňovou převodovkou, ale není to trochu nesmysl?
Čekám, že v této jednostupňové převodovce bude vpřed, vzad a neutrál a proto nejde jen o pevný kus kovu, ale o opravdovou převodovku. A i o tom zpětném chodu trochu pochybuji, neboť elektromotoru je docela jedno kterým směrem se točí.
Kvůli tomuto řešení spadla původní hodnota zrychlení ze skvělých 4 sekund na stále slušných 5,7.
Tesla Roadster je jedním z prvních opravdu použitelných elektromobilů-sporťáků. Ani kapsa s bateriemi neznemožnila konstruktérům dosáhnout dost vysoké hmotnost k tomu, aby zabil sportovní potenciál.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.