Před nedávnem jsme vás informovali, že Nissan Navara totálně propadl v nárazových testech organizace EuroNCAP. Komisaři mu umožnili opakování testů, jak dopadl tento nechvalně proslavený pick-up na druhý pokus?
Trochu si připomeňme celou událost kolem pick-upu od Nissanu. Ten se před několika týdny podrobil testům organizace EuroNCAP, kde se projevila velmi zásadní vada. Airbagy se odpálily v nesprávný moment a proto vůbec neochránily posádku. Excelentní nebyla ani tuhost karoserie, avšak airbagy všemu dodaly zásadní pachuť problému.
Vzhledem k tomu, že Nissan oznámil, že vada se týká jedné série a navíc ihned začal vozy stahovat na opravu, přehrání software, organizace povolila opakované testy. Nissan samozřejmě čekal více než s bídou jednu hvězdičku jako prvně.
Oproti prvním testům nejde o nijak překvapivý výsledek. Podobně jako poprvé, i tentokrát se ukázala být kabina velmi nestabilní a vysoké tlaky na řidičův hrudník mohou působit zranění.
Nebezpečně se ukázaly i plasty na palubní desce, kotníkům hrozí dokonce velmi vysoké riziko zranění, u holení je riziko „jen“ vysoké.
Pozitivní je dobrý výsledek při bočním nárazu, náraz na kůl se kvůli absenci hlavových airbagů neprováděl.
Suma sumárum, 7 bodů za čelní náraz, 16 za boční a bod za připomínač pásů, tedy tři hvězdičky. Ochrana dětí byla hodnocena velmi slušnými čtyřiceti body a čtyřmi hvězdičkami z pěti možných, ochrana chodců skončila na průměrných 14 bodech - dvou hvězdičkách ze čtyř.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.