Před nedávnem jsme vás informovali, že Nissan Navara totálně propadl v nárazových testech organizace EuroNCAP. Komisaři mu umožnili opakování testů, jak dopadl tento nechvalně proslavený pick-up na druhý pokus?
Trochu si připomeňme celou událost kolem pick-upu od Nissanu. Ten se před několika týdny podrobil testům organizace EuroNCAP, kde se projevila velmi zásadní vada. Airbagy se odpálily v nesprávný moment a proto vůbec neochránily posádku. Excelentní nebyla ani tuhost karoserie, avšak airbagy všemu dodaly zásadní pachuť problému.
Vzhledem k tomu, že Nissan oznámil, že vada se týká jedné série a navíc ihned začal vozy stahovat na opravu, přehrání software, organizace povolila opakované testy. Nissan samozřejmě čekal více než s bídou jednu hvězdičku jako prvně.
Oproti prvním testům nejde o nijak překvapivý výsledek. Podobně jako poprvé, i tentokrát se ukázala být kabina velmi nestabilní a vysoké tlaky na řidičův hrudník mohou působit zranění.
Nebezpečně se ukázaly i plasty na palubní desce, kotníkům hrozí dokonce velmi vysoké riziko zranění, u holení je riziko „jen“ vysoké.
Pozitivní je dobrý výsledek při bočním nárazu, náraz na kůl se kvůli absenci hlavových airbagů neprováděl.
Suma sumárum, 7 bodů za čelní náraz, 16 za boční a bod za připomínač pásů, tedy tři hvězdičky. Ochrana dětí byla hodnocena velmi slušnými čtyřiceti body a čtyřmi hvězdičkami z pěti možných, ochrana chodců skončila na průměrných 14 bodech - dvou hvězdičkách ze čtyř.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.