Ve světě existuje mnoho paradoxů. Jeden z nich exemplárně předvádí ropná společnost Exxon Mobile, největší těžař ropy, když začíná s vývojem baterií pro automobily. Předvídá snad Exxon dobu elektřiny?
Firma Exxon je chytrá. Je ji jasné, že doba ropy nebude trvat donekonečna a proto hledá kam se po dosažení ropného zlomu a následného poklesu těžby obrátit.
Nynější specializací bude výroba baterií. Exxon použil své vylepšení, které již použil v Li-Ion bateriích pro mobilní telefony, a umístil ho do autobaterií se stejnou technologií.
Ono vylepšení spočívá v tom, že baterie nově snese mnohem vyšší teplotu a nebude tedy tak explozivní, což je dnes největší problém li-ion. Za vylepšením stojí jakási nová oddělovací blána či membrána.
Novou baterií bude vybaveno minivozítko Electrovaya Maya-300, kterému dá baterie slušný dojezd 200 km. Do prodeje se dostane ještě letos.
Exxon hodlá do nové technologie investovat velké peníze. Za 300 milionů dolarů chce postavit novou továrnu v Jižní Korei, zaměstná i tým špičkových vědců, kteří posunou celou technologii ještě dále.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.