Ve světě existuje mnoho paradoxů. Jeden z nich exemplárně předvádí ropná společnost Exxon Mobile, největší těžař ropy, když začíná s vývojem baterií pro automobily. Předvídá snad Exxon dobu elektřiny?
Firma Exxon je chytrá. Je ji jasné, že doba ropy nebude trvat donekonečna a proto hledá kam se po dosažení ropného zlomu a následného poklesu těžby obrátit.
Nynější specializací bude výroba baterií. Exxon použil své vylepšení, které již použil v Li-Ion bateriích pro mobilní telefony, a umístil ho do autobaterií se stejnou technologií.
Ono vylepšení spočívá v tom, že baterie nově snese mnohem vyšší teplotu a nebude tedy tak explozivní, což je dnes největší problém li-ion. Za vylepšením stojí jakási nová oddělovací blána či membrána.
Novou baterií bude vybaveno minivozítko Electrovaya Maya-300, kterému dá baterie slušný dojezd 200 km. Do prodeje se dostane ještě letos.
Exxon hodlá do nové technologie investovat velké peníze. Za 300 milionů dolarů chce postavit novou továrnu v Jižní Korei, zaměstná i tým špičkových vědců, kteří posunou celou technologii ještě dále.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.