Nová Insignia, nástupce oblíbené Vectry, potenciální zachránce značky a nositel nového designu se představí až za čtyři měsíce, ale automobilka pomalu stupňuje čekání a ukazuje další detaily z nového vozu.
První ukázku nového modelu jsme vám představili již před několika měsíci. Šlo tehdy o detail zadního světlometu. V pořadí druhým oficiálním detailem je ve tmě zahalená přední část vozu.
Opel Insignia, nástupce v současné době poměrně populární Vectry, se představí na červencovém autosalonu v Londýně. Na novinku čekají i za oceánem, kde ji ovšem překřtí na Saturn Aura. Premiéra zato proběhne o rok později.
Jak je dobrý zvykem, Insignia je rozhodnuta nabídnout mnohem prémiovější pocit z nového vozu. Podobně jako Renault Laguna, i Opel hlásí atak na prémiovou trojku Audi A4, BMW 3 a M-B C-klasse. Bude stát na inovované platformě Epsilon, která díky inovaci poskočila do své druhé generace. Poháněna budou přední kola.
Karoserií půjde buď o sedan, o liftback nebo o klasické kombi. Pod kapotou budou motory R4-V6, nabídka bude přibližně kopírovat tu současnou. V USA by jako Saturn měl dostat pod kapotu i osmiválec. Možná se dočkáme i hybridu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.