Plán: milion Volkswagenů pro USA v roce 2018

Marek Litzman, 11. března 2008, 07:04 Google+

Volkswagen má velmi vysoké plány. Má ambice stát se největší automobilkou světa a k tomu ji má být dopomoženo výrazným zvýšením odbytu na trzích v USA. Do roku 2018 tam má zpětinásobit prodeje na milion kusů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen

Volkswagen | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Volkswagen má v současné době na zajímavém trhu v USA podíl necelá dvě procenta, tedy 235 tisíc vozů. Svůj podíl hodlá koncern zvýšit na více než 7 procent znamenající milion prodaných aut. Jak na to?

Problémem při vývozu aut za oceán je dnes slabý dolar. Díky tomu je třeba takové auto v USA buď prodávat za vyšší cenu, nebo si osekat marže. Ani jedna možnost není právě ideální. Třetím řešením je vystavět továrnu přímo na tamním trhu. O to se Volkswagen pokusí. V současné době není přesné místo jasné, ale o výstavbě je v podstatě rozhodnuto.

Plánované prodeje milionu vozů ročně za deset let se mají z jedné pětiny sestávat z Audi a  zbytek obstará samotný Volkswagen. Škoda ani Seat se za moře nepodívají a ostatní značky (Lamborghini, Bugatti) mají mizivý podíl, Modelová řada bude stavět na sedanech Jetta a Passat, pro šetřící zákaznky ale přidá další, levnější sedan. Nová generace zatím neúspěšného Phaetonu a také nový Touareg, to jsou také vozy, se kterými chce automobilka z Wolfsburgu prorazit.

Dalšími kroky jsou automobily určené přímo pro trh v USA. Mimo již představeného Routanu, velkého MPV, zanedlouho přijde i pick-up. Menší sedan jsem zmínil výše.

Volkswagen má tu výhodu, že může stavět na svých zkušenostech s výrobou malých vozů, které si pomalu v USA získávají na oblibě zejména díky zelené masáži. Jistě využije i právě vyvinutého hybridního ústrojí. Podle zatím neoficálních informací je systém navržen tak, aby se dal snadno přidat k téměř jakémukoliv motoru z produkce VW, takže není omezen jen na diesel 1,2 TDI.

Audi čeká především proces přesvědčování zákazníků o tom, že se přinejmenším vyrovná mercedesům a BMW.

O svůj podíl se to nemusí bát Porsche, částečný vlastník Volkswagenu. To je totiž již dnes jednou z neprodávanějších značek v segmentu sportovních vozů.
Vytisknout

Diskuze: Plán: milion Volkswagenů pro USA v roce 2018

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

V12 Vantage RS

Aston Martin se poohlíží po hybridu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud