Plán: milion Volkswagenů pro USA v roce 2018

Marek Litzman, 11. března 2008, 07:04 Google+

Volkswagen má velmi vysoké plány. Má ambice stát se největší automobilkou světa a k tomu ji má být dopomoženo výrazným zvýšením odbytu na trzích v USA. Do roku 2018 tam má zpětinásobit prodeje na milion kusů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen

Volkswagen | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Volkswagen má v současné době na zajímavém trhu v USA podíl necelá dvě procenta, tedy 235 tisíc vozů. Svůj podíl hodlá koncern zvýšit na více než 7 procent znamenající milion prodaných aut. Jak na to?

Problémem při vývozu aut za oceán je dnes slabý dolar. Díky tomu je třeba takové auto v USA buď prodávat za vyšší cenu, nebo si osekat marže. Ani jedna možnost není právě ideální. Třetím řešením je vystavět továrnu přímo na tamním trhu. O to se Volkswagen pokusí. V současné době není přesné místo jasné, ale o výstavbě je v podstatě rozhodnuto.

Plánované prodeje milionu vozů ročně za deset let se mají z jedné pětiny sestávat z Audi a  zbytek obstará samotný Volkswagen. Škoda ani Seat se za moře nepodívají a ostatní značky (Lamborghini, Bugatti) mají mizivý podíl, Modelová řada bude stavět na sedanech Jetta a Passat, pro šetřící zákaznky ale přidá další, levnější sedan. Nová generace zatím neúspěšného Phaetonu a také nový Touareg, to jsou také vozy, se kterými chce automobilka z Wolfsburgu prorazit.

Dalšími kroky jsou automobily určené přímo pro trh v USA. Mimo již představeného Routanu, velkého MPV, zanedlouho přijde i pick-up. Menší sedan jsem zmínil výše.

Volkswagen má tu výhodu, že může stavět na svých zkušenostech s výrobou malých vozů, které si pomalu v USA získávají na oblibě zejména díky zelené masáži. Jistě využije i právě vyvinutého hybridního ústrojí. Podle zatím neoficálních informací je systém navržen tak, aby se dal snadno přidat k téměř jakémukoliv motoru z produkce VW, takže není omezen jen na diesel 1,2 TDI.

Audi čeká především proces přesvědčování zákazníků o tom, že se přinejmenším vyrovná mercedesům a BMW.

O svůj podíl se to nemusí bát Porsche, částečný vlastník Volkswagenu. To je totiž již dnes jednou z neprodávanějších značek v segmentu sportovních vozů.
Vytisknout

Diskuze: Plán: milion Volkswagenů pro USA v roce 2018

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

V12 Vantage RS

Aston Martin se poohlíží po hybridu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud