Porsche chce vlastnit většinu Volkswagenu

Marek Litzman, 11. března 2008, 07:02 Google+

Možná to nevíte, ale i ve vaší škodovce, audině, volkswagenu či seatu je možná kousek Porsche. Slavná automobilka je v současné době podílově největším vlastníkem celého koncernu Volkswagen a hodlá svůj podíl zvětšit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche

Porsche | foto: Porsche

Sdílejte článek

Porsche dle nejnovějších vyjádření nemá v žádném případě touhu sloučit se s Volkswagenem. Pouze by jej rádo vlastnilo.

Spolupráce, vlastnictví a dosazování navzájem lidí do vedení má u obou značek velmi dlouhou tradici, vždyť první model Volkswagenu, slavného brouka, naprojektoval Ferdinand Porsche. Složité majetkové provázání se táhlo od počátku až dosud. Navíc někteří z vrcholných manažerů Vokswagenu jsou přímými potomky Ferdinanda Porscheho, jiní "jen" náleží do rodiny. Například Ferdinand Piech, současný předseda dozorčí rady Volkswagenu, je Porscheho vnukem.

Poté, co Evropská unie zrušila tzv. zákon Volkswagenu, který pravil, že žádný vlastník nemůže mít na valné hromadě více než 20% hlasů nehledě na svůj podíl, Porsche se pustilo do dalšího skupování akcií. Aktuálně vlastní balík 31% akcií a vysílá singály, že má hlad po dalších.

Je jasné, že malá automobilka prahne po nadpolovičním, tedy majoritním podílu. Ten by ji zaručil mnohem více práv. Otázkou zůstává kolik akcií chce mít přesně. Objevují se spekulce od padesáti až téměř po stovku.

Rovných 100% však získat nemůže. 20% Volkswagenu vlastní spolková země Dolní Sasko a to se svého podílu nevzdá, je totiž zárukou 82 tisíc lidí, kteří ve Volkswagenu pracují. Také se nedá čekat, že by spolková země s majoritním podílem Porsche souhlasilo.

Zároveň se šeptá, že změny se udály i ve vlastnctví samotného Porsche, O to se dnes dělí dvě rodiny, rodina Porsche a klan Piechů. Vlastnictví Porschů se údajně navýšilo na 61,9% z 53,7%, zatímco podíl Piechů klesl na 38,1% z původních 46,3%.
Vytisknout

Diskuze: Porsche chce vlastnit většinu Volkswagenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Type 12-2

Koncept Bugatti Type 12-2 Streamliner

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud