Před několika měsící zveřejnilo designové studio Racer X Design skeče konceptu KC-427, jenž je v současné době vyráběn. Předpokládá se, že finální předváděcí verze konceptu bude hotova na konci tohoto roku. A protože designové práce není nikdy dost,
přichází teď Racer X Design s novým konceptem, který nese jméno Bugatti Type 12-2 Streamliner. streamliner však není určen pro výrobu - jde skutečně jen o designové cvičení, které má představovat luxusní čtyřmístný automobil Grand Turismo. Koncept Type 12-je dílem designéra Reubena Zammita. Jeho cílem bylo navrhnout koncept Type 12-2 tak, aby byl okamžitě rozpoznatelný, a přitom nesl jednoznačnou charakteristiku svého tvůrce.
Koncepcí jde o vůz s motorem umístěným vepředu, a poháněnou zadní nápravou. Tvar karoserie přitom dovoluje vytvoření zavazadlového prostoru o výrazně větším objemu, nežli je tomu u konkurenčních vozů, přesto však vůz zůstává kompaktní a jeho linie čisté. Aby byl do vozu dobrý přístup, jsou navrženy rozměrné dveře, které zasahují až do střechy.
Pod kapotu by bylo možno umístit vidlicovým motor W12 z produkce koncernu Volkswagen, přeplňovaná dvěma turbodmychadly - odtud název 12-2. Ačkoliv tento motor není tak extrvagantní, jako motor W16 pod kapotou Bugatti Veyron, stále by měl mít nadbytek výkonu a umožnit tak konceptu Type 12-2 překonat rychlost 320 km/h.
Zdroj: Racer X Design
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.