Kdo si říká, že domácí výrobce bude levnější, je na velkém omylu. Češi u nás za stejné auto od Škody zaplatí víc než Němci. Rozdíl v ceně je údajně způsoben silnou korunou. Možné důvody jsou také i ty, že Škoda má v Německu větší konkurenci než u nás a proto se přizpůsobuje cenou.
Vyloučit nelze ani skutečnost, že se vůz bude lišit v základní výbavě ve verzi pro Německo a ve verzi pro Českou republiku. Zatím ale ani samotní představitelé Škody nejsou schopni konkrétně říct o jaké rozdíly by se jednalo.
Například nejlevnější Škodu Superb koupíte v České republice za 619 000 Kč. Za stejný vůz v Německu zaplatíte 22 990 euro. Což je při dnešním kurzu asi 576 359 Kč. V Německu je tedy stejný vůz o sedm procent levnější než u nás.
Auto není jediným zbožím, která se prodává u nás za vyšší cenu než v zahraničí. Například i tolik oblíbené pivo Prazdroj pořídíte levněji v Německu než u nás.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.