Silniční zákon obsahoval několik výjimek, které zmírňovaly pravidla pro převoz dětí. Od 1. května tomu ale bude jinak. Výjimky budou zrušeny!
Jednou z nejzákladnějších výjimek, které od května skončí, je i možnost přepravovat více dětí než je počet zádržných systémů v autě. To znamená, že od 1. května musí být každé dítě od 150 cm a 36 kg převáženo pouze v dětské autosedačce nebo musí být alespoň pevně přivázáno bezpečnostním pásem. A to pouze v případě, že vzadu jsou už dvě sedačky a třetí se tam již nevejde. U větších dětí je povinnost poutat se samozřejmostí.
Nezapomínejte ale, že vaše dítě bohužel se sedačkou neroste, proto musíte pořídit takovou auto sedačku, která odpovídá výšce a váze dítěte.
Základní rozdělení je následující: skupina 0: děti o hmotnosti do 10 kg, skupina 0+: děti o hmotnosti do 13 kg, skupina I: děti o hmotnosti od 9 kg do 18 kg, skupina II: děti o hmotnosti od 15 kg do 25 kg, skupina III: děti o hmotnosti od 22 kg do 36 kg.
Stejně tak je důležitá i její správná instalace a deaktivace airbagu. Pokud budete mít airbag aktivní - vystavujete tak své dítě nebezpečí, že při možné nehodě zcela zbytečně přijde o život.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.