Silniční zákon obsahoval několik výjimek, které zmírňovaly pravidla pro převoz dětí. Od 1. května tomu ale bude jinak. Výjimky budou zrušeny!
Jednou z nejzákladnějších výjimek, které od května skončí, je i možnost přepravovat více dětí než je počet zádržných systémů v autě. To znamená, že od 1. května musí být každé dítě od 150 cm a 36 kg převáženo pouze v dětské autosedačce nebo musí být alespoň pevně přivázáno bezpečnostním pásem. A to pouze v případě, že vzadu jsou už dvě sedačky a třetí se tam již nevejde. U větších dětí je povinnost poutat se samozřejmostí.
Nezapomínejte ale, že vaše dítě bohužel se sedačkou neroste, proto musíte pořídit takovou auto sedačku, která odpovídá výšce a váze dítěte.
Základní rozdělení je následující: skupina 0: děti o hmotnosti do 10 kg, skupina 0+: děti o hmotnosti do 13 kg, skupina I: děti o hmotnosti od 9 kg do 18 kg, skupina II: děti o hmotnosti od 15 kg do 25 kg, skupina III: děti o hmotnosti od 22 kg do 36 kg.
Stejně tak je důležitá i její správná instalace a deaktivace airbagu. Pokud budete mít airbag aktivní - vystavujete tak své dítě nebezpečí, že při možné nehodě zcela zbytečně přijde o život.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.