Není tomu tak dávno, co jsme přezouvali automobily do zimních pneumatik a už brzy nás čeká další přezouvání, tentokrát zase do letních. Německý autoklub ADAC se proto zaměřil na jednotlivé výrobce a kvalitu jejich letních pneumatik.
Testem kvality úspěšně prošlo 28 z 37 zkoumaných pneumatik. Nejlepší známku dostaly pláště Pirreli P6, Vredestein Sportrac 3 a Dunlop SP Sport Fastresponse.
Velice dobré ohodnocení si také odnesly Energy Saver od Michaelinu. Jejich hlavním cílem je zaručit nižší spotřebu paliva, což test ověřil, ale bohužel zároveň i zjistil, že mokrá silnice je slabou stránkou těchto pneumatik.
Nejhůře dopadly čínské letní pneumatiky Wanli 31095, které byly dokonce vyhodnoceny jako nebezpečné.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.