Mercedes Benz představí první Li-Ion hybrid

Marek Litzman, 3. března 2008, 12:01 Google+

Modrá vlna zalévá Mercedes. Úsporné, ekologické a jinak bursíkoidně upravené vozy chrlí jeden za druhým. Dnes je na pořadu zpráva, že úsporný Mercedes třídy S s hybridním ústrojím bude mít jako první na světě Li-Ion baterie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
S

S | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Mercedes se snaží zavděčit našemu panu prezidentovi. Jistě v reakci na jeho knihu s názvem Modrá, nikoliv zelená planeta se rozhodl, že veškeré své ekologické úpravy nebude barvit do módní zelené, ale do modré. Proto jsme se již dočkali Bluetecu, BlueEFFICIENCY a teď je tu BlueHYBRID.

Baterie typu Li-Ion známe. Skoro každý je máme ve svém mobilu, je i v noteboku, ze kterého právě píšu tuto zprávu, zkrátka používá se opravdu běžně. Proč mi tedy použití těchto baterií v mercedesu vůbec stojí za slovo?

Baterie sice známe, ale možná neznáme jejich nevýhody. Čas od času se stane, že se některá baterie tohoto typu začně silně zahřívat, například zkratem, a potom má tendenci explodovat. Nejedná se o nic běžného, ale při představě, že za zády veze desítky kilogramů potencionálně explozivní baterie se snad nebude žádnému řidiči dělat příliš dobře.

Mercedes hlásí - všechny problémy jsme vyřešili, jako první použejeme Li-Ion v sérii. Toyota právě kvůli pracím na tomto typu baterií odložila představení příštího Priusu o několik let.

Mercedes Benz S 400 BlueHYBRID (Mercedes má rád kapitálky) má spotřebu jen 7,9 litru a to i při výkonu bez jednoho 300 koní. Zrychlení na stovku trvá 7,3 sekundy a omezovač je na tradičních 250 km/h. Uvedení je naplánováno za rok a budoucím majitelům jen přeji, aby sliby Mercedesu o vyřešení problémů s přehříváním nebyly jen plané řeči.
Vytisknout

Diskuze: Mercedes Benz představí první Li-Ion hybrid

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Cayenne

Porsche dusí emise, bude diesel

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud