Někteří řidiči jsou nepoučitelní a od zběsilé nebo nebezpečné jízdy pod vlivem alkoholu je neodradí ani pokuta ani odebrání řidičské průkazu. Klidně si jezdí dál i bez platných dokladů.
A tak se zdá, že jediná možnost, jak jim zabránit v řízení vozidla je zajištění, aby neměli co řídit. A skutečně se jim to může stát.
Takových případů není mnoho, přestože zákonodárství takovou situaci do značné míry řeší. První rozhodnutí soudu, kdy auto propadlo státu, pochází z roku 2005. A historie se nedávno opakovala.
Soud opět nechal státu propadnout osobní vůz mladíka, kterého již po několikáté policie přistihla při řízení vozidla bez dokladů, které mu byly za jízdu v opilosti už dříve odebrány.
Mladík se hodlá proti rozhodnutí odvolat, protože mu trest přijde příliš tvrdý.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.