Výrobci začínají čím dál více sázet u svých hybridních modelů na dieslové agregáty. BMW nezůstává pozadu a úspornost benzínových hybridů deklasuje svým dieselo-elektrickým konceptem X5 Vision EfficientDynamics.
V Ženevě to bude jiskřit elektřinou. Tolik hybridních modelů jsme snad ještě nikde pohromadě neviděli.
I BMW přispěje svoji troškou do mlýna. Jeho X5 Vision Výrobci yačínají ím dál více sázet u svých hybrisdních modelů na diseslové agregáty. BMW nezůstává pozadu a úspornost benzínových hybridů deklasuje svým dieselo-elektrickým konceptem X5 Vision EfficientDynamics bude hvězdou stánku s vrtulí ve znaku.
Centrem bude dvoulitrový turbodiesel dopovaný elektromotorem. Výkon půjde na všechna okla přes zbrusu nový osmistupňový automat. Energie přichází i ze solárních panelů, která jsou na střeše.
Výsledná hodnota spotřeby je na tak velý vůz skvělá – 5,4 litru a emise slušných 172 gramů na kilometr.
Dvoulitrový motor dává standardních 204 koní a 400 Nm. Elektromotor přidává dalších 20 koní a hlavně 210 Nm točivého momentu. I díky nim zrychlí velké SUV na stovku za slušné 8.9 sekundy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?