Výrobci začínají čím dál více sázet u svých hybridních modelů na dieslové agregáty. BMW nezůstává pozadu a úspornost benzínových hybridů deklasuje svým dieselo-elektrickým konceptem X5 Vision EfficientDynamics.
V Ženevě to bude jiskřit elektřinou. Tolik hybridních modelů jsme snad ještě nikde pohromadě neviděli.
I BMW přispěje svoji troškou do mlýna. Jeho X5 Vision Výrobci yačínají ím dál více sázet u svých hybrisdních modelů na diseslové agregáty. BMW nezůstává pozadu a úspornost benzínových hybridů deklasuje svým dieselo-elektrickým konceptem X5 Vision EfficientDynamics bude hvězdou stánku s vrtulí ve znaku.
Centrem bude dvoulitrový turbodiesel dopovaný elektromotorem. Výkon půjde na všechna okla přes zbrusu nový osmistupňový automat. Energie přichází i ze solárních panelů, která jsou na střeše.
Výsledná hodnota spotřeby je na tak velý vůz skvělá – 5,4 litru a emise slušných 172 gramů na kilometr.
Dvoulitrový motor dává standardních 204 koní a 400 Nm. Elektromotor přidává dalších 20 koní a hlavně 210 Nm točivého momentu. I díky nim zrychlí velké SUV na stovku za slušné 8.9 sekundy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.