Výrobci začínají čím dál více sázet u svých hybridních modelů na dieslové agregáty. BMW nezůstává pozadu a úspornost benzínových hybridů deklasuje svým dieselo-elektrickým konceptem X5 Vision EfficientDynamics.
V Ženevě to bude jiskřit elektřinou. Tolik hybridních modelů jsme snad ještě nikde pohromadě neviděli.
I BMW přispěje svoji troškou do mlýna. Jeho X5 Vision Výrobci yačínají ím dál více sázet u svých hybrisdních modelů na diseslové agregáty. BMW nezůstává pozadu a úspornost benzínových hybridů deklasuje svým dieselo-elektrickým konceptem X5 Vision EfficientDynamics bude hvězdou stánku s vrtulí ve znaku.
Centrem bude dvoulitrový turbodiesel dopovaný elektromotorem. Výkon půjde na všechna okla přes zbrusu nový osmistupňový automat. Energie přichází i ze solárních panelů, která jsou na střeše.
Výsledná hodnota spotřeby je na tak velý vůz skvělá – 5,4 litru a emise slušných 172 gramů na kilometr.
Dvoulitrový motor dává standardních 204 koní a 400 Nm. Elektromotor přidává dalších 20 koní a hlavně 210 Nm točivého momentu. I díky nim zrychlí velké SUV na stovku za slušné 8.9 sekundy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?