Hybridy vládnou nám. Aspoň tak to bude vypadat na autosalonu v Ženevě. Volkswagen sem doveze svůj první hybrid a půjde hned o nejprodávnější model značky, Golf.
Golf ve své zatím nejúspornější variantě se představíé jen jako koncept, přičemž ačkoliv je všechno v téměř sériovém stádiu, automobilka nechce slovo výroba ani slyšet.
Důvod je prostý. Již více než rok se prériemi prohání nová, šestá generace tohoto bestselleru a dělat hybrid z právě odcházejícího modelu není příliš strategické. Šestá generace navíc bude jen velkým faceliftem, technika zůstane velkou měrou zachována, takže nebude problém napasovat vnitřnosti hybrdního koncpetu do sériové „šestky“
Hybridní Golf dosahuje skvělých parametrů spotřeby. 3,4 litru je na takto velký vůz nevídaná hodnota, přečemž emise CO2 jsou pouhých 89 g/km
Může za to dieselový motor spolu s elektromotorem pod kapotou. Výkon ani objem neznáme.
Co všechno uvidíme na stánku dvou V v Ženevě? Půjde mimo konceptu Golfu i o produkční verze Passatu CC, úsporný Sharan Bluemotion, Passat s pohonem na E85a nejvíce se těšíme na sériovou podobu kupé Sirocco.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.