Navigací do auta přibývá jako hub po dešti a obyčejně se jim na našem webu příliš nevěnujeme. Přesto mne jeden výrobek zaujal natolik, že jsem si řekl, že je čas o něm něco vytroubit do světa. Jde totiž o zrcátko.
Současné GPSky mají svoje výhody i své mouchy. Jednou z nich je to, že se nachází buď v hloubi přístrojové desky a tím pádem mimo zorné pole, nebo je přilípnuta na skle, čímž ale zase ubírá část prosklení.
Právě tím mne zaujal výrobek firmy MirrorPilot. Ta totiž vyrobila GPS navigaci, která je integrována do zpětného zrcátka. Zabírá z něj odhadem čtvrtinu plochy, takže o výhled dozadu netřeba se bát.
MirrorPilot podporuje jak 2D, tak 3D navigaci a mapové podklady jsou rozšiřitelné přes SD kartu. Od výrobce však dostanete jenom Rakousko, Německo a Švýcarsko. O jaké mapy jsem nezjistil.
Vše však má své mouchy. K ovládání je třeba použít dálkový ovladač, o dotykovém displeji nebo jiném ovládání nemluvě. Jde však o zajímavý impuls výrobcům. Kdy uvidíme navigaci se zobrazením důležitých údajů přímo v zorném poli, ve zpětném zrcátku, přičemž ovládání zůstane na velkém displeji na přístrojové desce?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?