Navigací do auta přibývá jako hub po dešti a obyčejně se jim na našem webu příliš nevěnujeme. Přesto mne jeden výrobek zaujal natolik, že jsem si řekl, že je čas o něm něco vytroubit do světa. Jde totiž o zrcátko.
Současné GPSky mají svoje výhody i své mouchy. Jednou z nich je to, že se nachází buď v hloubi přístrojové desky a tím pádem mimo zorné pole, nebo je přilípnuta na skle, čímž ale zase ubírá část prosklení.
Právě tím mne zaujal výrobek firmy MirrorPilot. Ta totiž vyrobila GPS navigaci, která je integrována do zpětného zrcátka. Zabírá z něj odhadem čtvrtinu plochy, takže o výhled dozadu netřeba se bát.
MirrorPilot podporuje jak 2D, tak 3D navigaci a mapové podklady jsou rozšiřitelné přes SD kartu. Od výrobce však dostanete jenom Rakousko, Německo a Švýcarsko. O jaké mapy jsem nezjistil.
Vše však má své mouchy. K ovládání je třeba použít dálkový ovladač, o dotykovém displeji nebo jiném ovládání nemluvě. Jde však o zajímavý impuls výrobcům. Kdy uvidíme navigaci se zobrazením důležitých údajů přímo v zorném poli, ve zpětném zrcátku, přičemž ovládání zůstane na velkém displeji na přístrojové desce?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.