Jenž těžko potkáte na silnicích něco, co by bylo rychlejší než Mosler MT900 GTR. Prý to ale nestačí. Brutální verze XX přináší snížení hmotnosti o neskutečného jeden a půl metráku a z M900 se stává regulerní formule...
Nejprve si představme to, na čem se extrémní verze zakládá. Mosler MT900 GTR je trochu méně známým, o to však výkonnějším supersportem. Pod kapotou má sedmilitrový motor z Corvetty naladěný na slušných 600 koní.
Karoserie z karbonu, výborná aerodynamika a motor uprostřed dělají z tohoto vozu opravdu rychlý dopravní prostředek.
Mosler nově nabízí XX pack. O co jde? Motor dostane injekci trochu nevýznamných dvaceti koní. To by ještě výkony až tak nepoznamenalo jako to, že posílená verze zhubne o neskutečných 150 kilo.
Podařilo se to redukční snad na každém dílu karoserie, posuďte sami.
Nový sekvenční šestistupeň – 10 kilo dolů, titanový výfuk - 5,5 kilo, lehká sedadla – 4 kila, lehčí karbonové brzdové kotouče atd., zkrátka kde to šlo, kila šla dolů.
Výsledkem je neskutečně dobrá dynamika. Na stovku to Xxtrémní verze zvládne pod 3 sekundy, dvě stovky zblajzne za 8,7.
I XX verzi však chce příští rok Mosler zabít novým twin-turbem...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?