Jenž těžko potkáte na silnicích něco, co by bylo rychlejší než Mosler MT900 GTR. Prý to ale nestačí. Brutální verze XX přináší snížení hmotnosti o neskutečného jeden a půl metráku a z M900 se stává regulerní formule...
Nejprve si představme to, na čem se extrémní verze zakládá. Mosler MT900 GTR je trochu méně známým, o to však výkonnějším supersportem. Pod kapotou má sedmilitrový motor z Corvetty naladěný na slušných 600 koní.
Karoserie z karbonu, výborná aerodynamika a motor uprostřed dělají z tohoto vozu opravdu rychlý dopravní prostředek.
Mosler nově nabízí XX pack. O co jde? Motor dostane injekci trochu nevýznamných dvaceti koní. To by ještě výkony až tak nepoznamenalo jako to, že posílená verze zhubne o neskutečných 150 kilo.
Podařilo se to redukční snad na každém dílu karoserie, posuďte sami.
Nový sekvenční šestistupeň – 10 kilo dolů, titanový výfuk - 5,5 kilo, lehká sedadla – 4 kila, lehčí karbonové brzdové kotouče atd., zkrátka kde to šlo, kila šla dolů.
Výsledkem je neskutečně dobrá dynamika. Na stovku to Xxtrémní verze zvládne pod 3 sekundy, dvě stovky zblajzne za 8,7.
I XX verzi však chce příští rok Mosler zabít novým twin-turbem...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?