Jenž těžko potkáte na silnicích něco, co by bylo rychlejší než Mosler MT900 GTR. Prý to ale nestačí. Brutální verze XX přináší snížení hmotnosti o neskutečného jeden a půl metráku a z M900 se stává regulerní formule...
Nejprve si představme to, na čem se extrémní verze zakládá. Mosler MT900 GTR je trochu méně známým, o to však výkonnějším supersportem. Pod kapotou má sedmilitrový motor z Corvetty naladěný na slušných 600 koní.
Karoserie z karbonu, výborná aerodynamika a motor uprostřed dělají z tohoto vozu opravdu rychlý dopravní prostředek.
Mosler nově nabízí XX pack. O co jde? Motor dostane injekci trochu nevýznamných dvaceti koní. To by ještě výkony až tak nepoznamenalo jako to, že posílená verze zhubne o neskutečných 150 kilo.
Podařilo se to redukční snad na každém dílu karoserie, posuďte sami.
Nový sekvenční šestistupeň – 10 kilo dolů, titanový výfuk - 5,5 kilo, lehká sedadla – 4 kila, lehčí karbonové brzdové kotouče atd., zkrátka kde to šlo, kila šla dolů.
Výsledkem je neskutečně dobrá dynamika. Na stovku to Xxtrémní verze zvládne pod 3 sekundy, dvě stovky zblajzne za 8,7.
I XX verzi však chce příští rok Mosler zabít novým twin-turbem...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?