Volvo do svého nového crossoveru jménem XC60 vkládá hodně velkých nadějí. Věří, že především na cílovém trhu v USA se stane mimořádné populární a úspěšný. Podle toho co o něm již víme na to dozajista má.
XC 60 je prvním modelem, který opouští dosadavní hranatý design a pouští se do ladnějších křivek. Zajímavým detailem jsou LED světlomety pro denní svícení umístěné vedle hlavních světel.
Jako nepřesné se ukázaly být první informace o motorech, XC60 vyrazí s trojicí motorů a to T6, benzínový přeplňovaný šestivválec s výkonem 285 koní, a dvěma turbodieselz D5 o výkonech 185 a 163 koní. Pohon všech kol je standardem.
Standardem je též automatický brzdný systém City safety. Volvo tvrdí, že půjde o jeden z nejbezpečnějších vozů, který z bran závodu vyjel.
V Belgickém Gentu by se mělo vyrobit přibližně 65 tisíc vozů ročně, přičemž největší prodeje se čekají v USA, Německu, Velké Británii, Rusku a Číně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.