Stejně jako dříve Fiat Panda, i menší model 500 se představuje v ekologické verzi Aria. Recyklovaný prcek do města s maličkým dieselem pod kapotou se představí na autosalonu v Ženevě, půl roku po Pandě.
Nad ekologickým konceptem 500 Aria bude Bursík jistě pokyvovat hlavou. Těžko totiž hledat něco zelenějšího... tedy mimo armádu.
Pod kapotou má auto motor o objemu 1,3. Jde o známý diesel Multijet vybavený filtrem pevných částic. I díky němu splňuje s rezervou emisní normu Euro 5.
Ekologické úpravy se podepsaly i na něm, proto je spřažen s automatickou převodovkou Dualogic a vybaven technologií stop-and-start, tedy vypínáním motoru na semaforech a v kolonách.
Díky tomu všemu má emise CO2 neskutečně nízkých 98 g/km.
Tím však nekončíme. Než nasednete, možná byste měli vědět, že sedíte na starém recyklovaném odpadu a sedačky jsou vyrobeny z již jednou použité bavlny. Podlaha zase pochází z použitých pneumatik.
Zkrátka Fiat 500 Aria je takové zelené světlo na konci odporně začouzeného tunelu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.