Legendární vůz legendární automobilky Lotus Esprit se již za tři roky má na trhu objevit ve své nové inkarnaci. Podle posledních zpráv to vypadá tak, že pod svou kapotu dostane jeden z klenotů mnichovské automobilky.
O nové generaci Lotusu Esprit se mluví již delší dobu. Nyní přichází další várka informací, bude ona ta pravá?
Nový Esprit by se podle nich měl na trhu objevit roku 2011, tedy za tři roky. Zatímco současné Lotusy nejčasněji používají motory Toytota, Esprit by měl být výjimkou a pod jeho kapotou by se mohl objevit přeplňovaný osmiválec 4,4 od BMW.
Tuto novinku představila mnichovská automobilka teprve před pár týdny v modelu X6.
V Espritu by mohl agregát dostat mírně zvýšený výkon na plus mínus 500 koní, který by spolu s lehkonohostí této značky mohl zaručit opravdu zajímavé sportovní výkony.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.