Renault si před nedávnou dobou vzpomněl, že má v rukávu jedno skoro zapomenuté eso. Je jím slavná, ale zaniklá značka Alpina. Možná je ale čas na to, aby byla oživena zpět ku prospěchu francouzského koncernu.
Renault by do svého výrobního programu rád získal sportovní model. Jak na to? Vyvinout není až takový problém, problém je prodat. S tím by měla pomoct znovuoživená značka Alpina.
Podle vedení Renaultu by se takový model ubíral směrem jako Mazda MX5 nebo Smart Roadster, což naznačuje lehký a zábavný sporťáček pro každý den.
Do sportovní linie jistě zasáhne i připravovaná Laguna coupé, její příchod během pár měsíců je již jistý. Nabídne zajímavý systém řízení všech kol.
Renault také přemýšlí co s vlastním vrcholným modelem. V současné době je na vrcholu prodejní řady zajímavý model Vel Satis. Ten se však kvůli svému avantgardnímu designu nestal příliš úspěšným. Podobné kupé Avantime dokonce muselo předčasně skončit.
Renault se však neobvyklého designu nechce vzdát.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.