Saabe, děkujeme. Jen pár dní poté, co jsme světu ukázali první skicu nového miniSaabu 9-1 nám automobilka dovolila poznat téměř vše, co na novém modelu uvidíme. Tedy pouze pokud se na auta obvykle díváme ve tmě...
Přiznám se otevřeně, že v branži novináře ještě nejsem úplně nejdéle a oproti některým kolegům si připadám jako úplný zajíc. Přesto jsem za tu dobu leccos poznal. Základním poznatkem je: automobilky si z nás rády dělají šprťouchlata.
Opět se mi to potvrdilo dnes, když v mé čtečce uvízla fotografie konceptu nového Saabu 9-1. Nehledě na to, že první spekulace ohledně tohoto malého vozítka jsme vám přinesli teprve před pár dny, zpráva se holedbala i fotografií.
Ale jaká je to fotografie? Jak dnes velí móda, představení bude opět po fázích a nejprve je zde opět pouhý obrys, který nenaznačuje téměř nic.
Saab navíc již dříve řekl, že koncept uvidíme v červnu na autosalonu v Londýně. Vše se však mění a představení konceptu 9-1x proběhne již v Ženevě.
Někteří si zkrátka neumí vybrat.
Model 9-1 by v budoucnu měl být jedním z prvních malých hybridů a měl by se tak technologicky dostat nad prémiovou konkurenci, kterou tvoří Volvo C30, Audi A3 a BMW 1.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.