Saabe, děkujeme. Jen pár dní poté, co jsme světu ukázali první skicu nového miniSaabu 9-1 nám automobilka dovolila poznat téměř vše, co na novém modelu uvidíme. Tedy pouze pokud se na auta obvykle díváme ve tmě...
Přiznám se otevřeně, že v branži novináře ještě nejsem úplně nejdéle a oproti některým kolegům si připadám jako úplný zajíc. Přesto jsem za tu dobu leccos poznal. Základním poznatkem je: automobilky si z nás rády dělají šprťouchlata.
Opět se mi to potvrdilo dnes, když v mé čtečce uvízla fotografie konceptu nového Saabu 9-1. Nehledě na to, že první spekulace ohledně tohoto malého vozítka jsme vám přinesli teprve před pár dny, zpráva se holedbala i fotografií.
Ale jaká je to fotografie? Jak dnes velí móda, představení bude opět po fázích a nejprve je zde opět pouhý obrys, který nenaznačuje téměř nic.
Saab navíc již dříve řekl, že koncept uvidíme v červnu na autosalonu v Londýně. Vše se však mění a představení konceptu 9-1x proběhne již v Ženevě.
Někteří si zkrátka neumí vybrat.
Model 9-1 by v budoucnu měl být jedním z prvních malých hybridů a měl by se tak technologicky dostat nad prémiovou konkurenci, kterou tvoří Volvo C30, Audi A3 a BMW 1.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.