VIDEO: Tradiční výrobce motorek, KTM, se před nedávnem rozhodla zasáhnout i do výroby automobilů. Výsledkem jejich snažení je velmi zajímavá placka X-bow, otevřený sporťák s muší vahou a motokárovými vlastnostmi.
KTM měla původně v plánu postavit jen 100 těchto kousků, v případě přetrvávajícího zájmu nějaké další přivyrobit. Zájem veřejnosti ji však překvapil. Auto se ještě skoro ani neobjevilo na silnicích, přesto jdou závazné objednávky již nyní do tisíců.
KTM však chce dostát svým původním plánům. Prvních 100 kusů tak bude vyrobeno ve speciální edici v perleťově bílé barvě s přízviskem Dallara. To je jméno italské firmy, která pomohla s laděním tohoto vozu. Limitovanou edici uvidíme v Ženevě.
X-bow je malý sporťák s motory od Volkswagenu. Jejich výkony mohou být 220 či 280 v závislosti na variantě, jde totiž o známý 2,0 TFSI, který používá například Octavia RS.
Při hmotnosti 680 kg však nebude mít motor s rychlou jízdou žádné problémy, vždyť i slabší verze zrychlí na stovku do čtyř sekund.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?