Tunerská firma Gemballa se neštítí téměř ničeho. Její poslední výtvor, Tornado GTS, je ale opravdu brutální. Z Porsche Cayenne nezůstal snad jediný šroubek, všechno je nové a především neskutečně výkonné.
Tohle není jen tak ledajaký tuning. Z původního auta nezbylo téměř nic. 4,8 litru velký osmiválec má výkon vyhnaný až na 700 koní. S tím korespondují obrovské změny na nápravách, které kdysi trochu terénní SUV poslaly nemilosrdně k zemi.
Gemballa dokonce opojila pohon přední nápravy a to kvůli úspoře hmotnosti.
Všude je samý karbon, místy spojler či difuzor. Celé to k přidanému výkonu navíc znamená nižší hmotnost a s tím spojenou neskutečně lepší jízdu.
Ale podívejte se na interiér. I ten je zhola nový. Především středová konzole má imitovat supersport Porsche GT.
Jde zkrátka o unikátní kousek...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.