Bugatti neví co dál. Výroba Veyronu v omezené sérii nemůže probíhat donekonečna a tak je třeba vymyslet nový model. Projekt Lydia vypadal nadějně, ale vedení si ho nepřeje. Co tedy nahradí na výrobním páse superrychlý Veyron?
Podle posledních zpráv to vypadalo tak, že Veyron bude nahrazen ještě rychlejším, avšak ultimativnějším autem. Mělo by blíže k supersportu, zatímco dnešní Veyron je především GT na steroidech.
Projekt Lydia však dostal červenou. Podle vedení Volkswagenu by byl příliš ztrátový.
Jaká je tedy cesta ven? Je pravděpodobné, že Veyron na lince nahradí, jak se dříve spekulovalo, čtyřdveřové kupé. Bude částečně vycházet z Veyronu, osmilitrový šestnáctiválec zůstane zachován, pouze se přesune pod přední kapotu.
Vznikne tak asi nejrychlejší sedan historie. Designem by měl příslušet k módním čtyřdveřovým kupé, ale žádný jiný konkurent nenabídne takovou dávku výkonu a rychlosti.
Jsme opravdu zvědavi, protože takovéto informace znějí opravdu zajímavě. Nejrychlejší sedan světa...
Cena by se potom pohybovala ještě výše než u milionového (v eurech) Veyronu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.