Mercedes Benz třídy A se proslavil jako jeden z nejpraktičtějších minihatchbacků na světě. Mercedesu se však jeho aktuální proporce nelíbí a pro příští generaci plánuje výraznou změnu tvaru a vyznění auta.
Mercedesy tříd A a B jsou svým způsobem unikátní. Na svých poměrně malých rozměrech dokáží nabídnout mnohem více místa než jiní v této velikostní třídě. Vděčí za to velmi promyšlené konstrukci se sendvičovou platformou, kdy je motor umístěn spíše pod řidičem.
Vůz je tak sice vysoký, na druhou stranu motorový prostor nezvětšuje jeho rozměry. O sportovnosti potom ale nemůže být řeč, protože vysoký vůz a zatáčky.. to nejde dohromady. Však na to také první generace modelu doplatila, když nepřestála losí testy a převrátila se a Mercedes musel investovat mnoho peněz do dodatečných úprav.
Mercedes však říká dost. Podíval se na své největší konkurenty Audi a BMW a řekl – budeme dělat taky takováto auta.
BMW řady 1 i Audi A3 jsou totiž sportovně založenými hatchbacky. Mercedes upustí od nesportovní a výrobně drahé sendvičové platformy a použije klasickou předokolkovou platformu.
Od nového áčka tak budou odvozeny různé karosářské varianty jako karbio a kupé, samozřejmostí bude ostrá verze.
Trh však bohužel přijde o jedno z malá unikátních vozů. Jen málokdo totiž dokázal tak geniálně využít prostor auta jako Mercedes a jeho třída A. Čest jeho památce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.