Mercedes Benz třídy A se proslavil jako jeden z nejpraktičtějších minihatchbacků na světě. Mercedesu se však jeho aktuální proporce nelíbí a pro příští generaci plánuje výraznou změnu tvaru a vyznění auta.
Mercedesy tříd A a B jsou svým způsobem unikátní. Na svých poměrně malých rozměrech dokáží nabídnout mnohem více místa než jiní v této velikostní třídě. Vděčí za to velmi promyšlené konstrukci se sendvičovou platformou, kdy je motor umístěn spíše pod řidičem.
Vůz je tak sice vysoký, na druhou stranu motorový prostor nezvětšuje jeho rozměry. O sportovnosti potom ale nemůže být řeč, protože vysoký vůz a zatáčky.. to nejde dohromady. Však na to také první generace modelu doplatila, když nepřestála losí testy a převrátila se a Mercedes musel investovat mnoho peněz do dodatečných úprav.
Mercedes však říká dost. Podíval se na své největší konkurenty Audi a BMW a řekl – budeme dělat taky takováto auta.
BMW řady 1 i Audi A3 jsou totiž sportovně založenými hatchbacky. Mercedes upustí od nesportovní a výrobně drahé sendvičové platformy a použije klasickou předokolkovou platformu.
Od nového áčka tak budou odvozeny různé karosářské varianty jako karbio a kupé, samozřejmostí bude ostrá verze.
Trh však bohužel přijde o jedno z malá unikátních vozů. Jen málokdo totiž dokázal tak geniálně využít prostor auta jako Mercedes a jeho třída A. Čest jeho památce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?