Mercedes Benz třídy A se proslavil jako jeden z nejpraktičtějších minihatchbacků na světě. Mercedesu se však jeho aktuální proporce nelíbí a pro příští generaci plánuje výraznou změnu tvaru a vyznění auta.
Mercedesy tříd A a B jsou svým způsobem unikátní. Na svých poměrně malých rozměrech dokáží nabídnout mnohem více místa než jiní v této velikostní třídě. Vděčí za to velmi promyšlené konstrukci se sendvičovou platformou, kdy je motor umístěn spíše pod řidičem.
Vůz je tak sice vysoký, na druhou stranu motorový prostor nezvětšuje jeho rozměry. O sportovnosti potom ale nemůže být řeč, protože vysoký vůz a zatáčky.. to nejde dohromady. Však na to také první generace modelu doplatila, když nepřestála losí testy a převrátila se a Mercedes musel investovat mnoho peněz do dodatečných úprav.
Mercedes však říká dost. Podíval se na své největší konkurenty Audi a BMW a řekl – budeme dělat taky takováto auta.
BMW řady 1 i Audi A3 jsou totiž sportovně založenými hatchbacky. Mercedes upustí od nesportovní a výrobně drahé sendvičové platformy a použije klasickou předokolkovou platformu.
Od nového áčka tak budou odvozeny různé karosářské varianty jako karbio a kupé, samozřejmostí bude ostrá verze.
Trh však bohužel přijde o jedno z malá unikátních vozů. Jen málokdo totiž dokázal tak geniálně využít prostor auta jako Mercedes a jeho třída A. Čest jeho památce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.