Mercedesy tříd A a B jsou svým způsobem unikátní. Na svých poměrně malých rozměrech dokáží nabídnout mnohem více místa než jiní v této velikostní třídě. Vděčí za to velmi promyšlené konstrukci se sendvičovou platformou, kdy je motor umístěn spíše pod řidičem.
Vůz je tak sice vysoký, na druhou stranu motorový prostor nezvětšuje jeho rozměry. O sportovnosti potom ale nemůže být řeč, protože vysoký vůz a zatáčky.. to nejde dohromady. Však na to také první generace modelu doplatila, když nepřestála losí testy a převrátila se a Mercedes musel investovat mnoho peněz do dodatečných úprav.
Mercedes však říká dost. Podíval se na své největší konkurenty Audi a BMW a řekl – budeme dělat taky takováto auta.
BMW řady 1 i Audi A3 jsou totiž sportovně založenými hatchbacky. Mercedes upustí od nesportovní a výrobně drahé sendvičové platformy a použije klasickou předokolkovou platformu.
Od nového áčka tak budou odvozeny různé karosářské varianty jako karbio a kupé, samozřejmostí bude ostrá verze.
Trh však bohužel přijde o jedno z malá unikátních vozů. Jen málokdo totiž dokázal tak geniálně využít prostor auta jako Mercedes a jeho třída A. Čest jeho památce.