Hummer. Legenda mezi off-roady. Dnes je z něj stylová záležitost, která již s terénními schopnostmi prvního z nich nemá příliš společného. Především pak, stane-li se z něj něco takového jako ve státě, kde včera znamená zítra.
Rusové mají zkrátka rádi velké věci. Jak si jinak vysvětlit tohle?
Vypadá to trochu, jako by šlo o jednoho z těch, kteří odklízeli sutiny po katastrofě v Černobylu, ale v té době se vývoj Hummeru H2 ještě ani nezačal, proto tato možnost padá ze stolu.
Podezíráme však ruskou vládu, že jde o jeden z genetických pokusů na amerických zajatcích.
Nevíme, jde li o nezdařený pokus klonování automobilových embrií, kdy se Rusko snaží za přijatelných nákladů vyrobit armádu užitkových vozidel do boje, které by se plně vyrovnaly americkým, nebo jde o zajatce z USA, který musel podstoupit genetickou modifikaci.
Jedno je však jisté. V Rusku jsou s informacemi opět pozadu. Neví totiž, že armádní verze v USA se jistě nezakládá na luxusním a zpychlém Hummeru H2...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.