Nedá se říct, že by se slavnému Saabu vedlo nejlépe. Jeho reputaci by měl zlepšit nejmenší z rodiny, Saab 9-1. Svým vzhledem, velikostí, jízdními vlastnostmi i cenou by rád zaútočil na vydobyté pozice slavného retra Mini.
Některé věci je občas těžké pochopit. Když byli novináři ze Severní Ameriky na tiskové konferenci, která se týkala právě představeného Chevroletu Volt, vývojáři GM „úplně náhodou“ nechali na stole i skicu, která zachycovala nejmenší Saab 9-1.
Novinka se bude snažit útočit na Mini a Volvo V30, půjde o dvouprostorový a třídveřový hatchback. Dynamický vzhled bude v základní výbavě.
Představení sériové verze je naplánováno pravděpodobně na příští rok, prodeje vypuknou v roce 2010.
Je pravděpodobné, že se tento vůz bude vyrábět pro USA i pod značkou Saturn.
Postaven bude buď na současné platforma kappa nebo na budoucí alfě, která kappu pomalu nahradí. Na Kappě stojí například Opel GT či jeho derivát Saturn Sky, což by mohlo znamenat zajímavé svezení.
Skica na obrázku zachycuje to, co si novináři zapamatovali a jak to později grafik nakreslil, jde tedy o neoficiální skicu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.