Rolls Royce Phantom, jedno z nejluxusnějších aut světa, má chybu. Tohle si dovolí tvrdit úpravce EDAG a své tvrzení hned podkládá vlastními silami upraveným vozem. Jaká je ona chyba? Podívejte se do článku.
Představte si tu trapnou situaci. Jste hvězda s kontem, které má tolik nul, že abyste dohlédli z jednoho konce na druhý, potřebujete přinejmenším hvězdářský dalekohled.
Přijedete na roztomilý večerní banket ve svém novém Rollsu, který jste si tak oblíbili, chcete z něj vystoupit... ale ouha, při vystupování zavadíte hlavou o nízkou střechu vašeho vozu a spadne vám klobouk. Ach to faux-pas.
Pokud máte stejné obavy, obraťte se na úpravce EDAG. Právě on vám s tímto problémem pomůže.
Pro nejluxusnější Rolls současnosti vyvinul novou část střechy, která se při otevření dveří samočinně(jak jinak) zvedne tak, aby VIP na zadních sedadlech mohla vstát ještě ve voze. Chytré, že?
Celé zařízení je poměrně technicky komplikované, ani ne tak zvedáním jako zajištěním dostatečné tuhosti karoserie. Právě střecha totiž tvoří pro tuhost velmi důležitou část a s tímto zásahem bylo třeba přerušit některé nosníky.
Výklopný díl je proto řádně vyztužen tak, aby po zapadnutí do střechy na nosník opět navázal. Pro úsporu hmotnosti je mnoho dílů „střešních dveří“ vyrobeno z karbonu.
Berete?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.