Chybí vám ve výrobním programu Porsche něco praktičnějšího? Cayenne nestačí? Potom je tu individuální tuning, který, zdá se, dokáže cokoliv. Proč tedy neudělat z normální dodávky tak trochu více Porsche?
Na tento počin se stačí podívat a člověk má hned pocit, že je něco v nepořádku.
Volkswagen Transporter, ač má na poměry třídy poměrně slušný podvozek, se nikdy nesnažil být přímo sportovní. Ne tak jejich majitelé. A proto vzniklo tohle.
Pod zadní kapotu či korbu nacpali motor z Porsche 911. 3,6 litru velký plochý šestiválec se tam v pohodě vešel a vznikla tak jedna z nejrychlejší dodávek.
Výrobce říká, že tato specialitka zrychlí z nuly na stovku za 5,1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 270 km/h.
Jak je vidno na fotkách, motor není problém zastavět do kterékoliv verze Transporteru.
A cena? Připravte si asi 3,7 milionu korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.