Land Rover Defender neměl nikdy ambice na rychlé cestování. Právě tento fakt pravděpodobně některé velmi přitahuje, proto v USA vznikl velmi zajímavý kousek se jménem Title Defender. Jde o skoro obyčejný dragster...
Z původního lanďáka nezůstalo na voze samozřejmě nic. Základem je obří osmiválec od Fordu. Ten dostal přeplňování kompresorem tak, že finální výkon se vyhoupl na mezi dragstery běžných 800 koní.
Veškerý výkon jde na zadní nápravu, kde si s ní budou muset poradit pneumatiky o velikosti přibližně padesátilitrových barelů na pivo.
Přední maska má evokovat první generaci Land Roveru Defender, kdy se Defender ještě nejmenoval Defender, ale pouze Land Rover Station Wagon series I.
Dragster z Land Roveru je jistě designově zajímavým počinem, jen ten závodní odkaz... Ale co, když v USA dragují i autobusy...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.