HGP: 640 koní v Goflu? Žádný problém

Marek Litzman, 13. února 2008, 12:33 Google+

Zatím nejrychlejší verzí Volkswagenu Golf, kterou seženete v každém obchodě, je verze R32 o výkonu 250 koní. Nejvýkonnější ze všech však není, tento primát drží ultimativní verze W12, která se do prodejen nedostala. Nevadí, máme tu náhradu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Golf R36 by HGM

Golf R36 by HGM | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Tuneři z HGP už se na Golfu jednou vyřádili. Shledali, že šestiválec 3,2 pod kapotou je zbytečně malý, dali mu vale a místo něho použili třísetkoňový 3,6 z Passatu R36.

Teď se na něj ale podívali... a co nevidí. Toho místa všude kolem motoru... To musíme nějak napravit, řekli si. A tak přiobjednali dvojici turbodmychadel, aby prostor vyplnili. Jak je muselo hřát u srdce, když zjistili, že jejich výtvor má finální výkon rovných 600 koní.

600 koní rozdělených na obou nápravách stačilo k zajetí stovky za 3,8 a dosažení maximální rychlosti 327 km/h.

Jenže 600 je málo. HGP se podívali motoru dále na zoubek a dalšími úpravami zvýšili výkon až na neskutečných 640 koní, to je jen o 10 méně než generovala speciální verze 6,0L W12 s motorem místo zadních sedaček. 40 koní navíc jistě ukrojí několik desetin ze zrychlení a přidá pár kilometrů na maximálce, přesná čísla však ještě nejsou zveřejněna.

Mezi W12 a dílem HGP je ovšem jeden velký rozdíl. Dílo od HGP si můžete koupit.

Vytisknout

Diskuze: HGP: 640 koní v Goflu? Žádný problém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

R8

Ocenění časopisu TopGear: Audi R8 autem roku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud