Zatím nejrychlejší verzí Volkswagenu Golf, kterou seženete v každém obchodě, je verze R32 o výkonu 250 koní. Nejvýkonnější ze všech však není, tento primát drží ultimativní verze W12, která se do prodejen nedostala. Nevadí, máme tu náhradu.
Tuneři z HGP už se na Golfu jednou vyřádili. Shledali, že šestiválec 3,2 pod kapotou je zbytečně malý, dali mu vale a místo něho použili třísetkoňový 3,6 z Passatu R36.
Teď se na něj ale podívali... a co nevidí. Toho místa všude kolem motoru... To musíme nějak napravit, řekli si. A tak přiobjednali dvojici turbodmychadel, aby prostor vyplnili. Jak je muselo hřát u srdce, když zjistili, že jejich výtvor má finální výkon rovných 600 koní.
600 koní rozdělených na obou nápravách stačilo k zajetí stovky za 3,8 a dosažení maximální rychlosti 327 km/h.
Jenže 600 je málo. HGP se podívali motoru dále na zoubek a dalšími úpravami zvýšili výkon až na neskutečných 640 koní, to je jen o 10 méně než generovala speciální verze 6,0L W12 s motorem místo zadních sedaček. 40 koní navíc jistě ukrojí několik desetin ze zrychlení a přidá pár kilometrů na maximálce, přesná čísla však ještě nejsou zveřejněna.
Mezi W12 a dílem HGP je ovšem jeden velký rozdíl. Dílo od HGP si můžete koupit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.