V současné době asi nejlevnější nově vyvinuté auto Tata Nano má políčeno i na Evropu. Přesto si ještě pár let počkáme, nástupu levného minivozítka se dočkáme až v roce 2012. A to ještě kdoví jestli....
Je tomu pár dní co největší indická automobilka Tata představila nejlevnější auto nejen svého výrobního portfolia, ale i snad celé Indie. Mikrovůz Nano bude stát v přepočtu jen necelých 50 tisíc korun. Na detaily se podívejte na tomto odkazu.
Tata věří, že tohle auto si mnoho lidí koupí místo skútrů a tím pádem budou cestovat v neskonalém komfortu (oproti motorce).
Příznivá je i spotřeba srovnatelná právě se skútry.
V roce 2012 je naplánována 2. generace tohoto mikrovozu a Tata je přesvědčena, že by se měla dovážet i do Evropy. Ve vývojovém centru tak stanou před řešením dvojího problému, bude třeba vyrobit podobné vozy, přičemž jeden bude maximálně odlehčený a to i po cenové stránce, zatímco druhý bude muset být natolik dobrý, aby prošel homologačním řízením v Evropě. Sdílení maxima dílů bude v rámci úspor nutností.
Tím se jistě zvedne i cena evropské verze, vlastně se dá trochu očekávat, že dražší verze pro Evropu bude vývoj dotovat více, než superlevná verze pro Indii, přesto by vůz v ceně do 100-120 tisíc korun mohl být zajímavý.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.