Continental má samoopravitelnou pneumatiku

Marek Litzman, 12. února 2008, 12:45 Google+

Pneumatika, která se nedá propíchnout. Sen snad všech motoristů. Gumárenské závody se sice snaží používat různá řešení, nic však není definitivně dokonalé. Přišel Continental s něčím novým, nebo je to další marný pokus?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: Continental

Sdílejte článek

Continental vyvinul nový typ pneumatiky. Nezaobíral se tím, jestli zesilovat boční stěny jak to provádí například BMW u svých pneumatik typu RunFlat. Tím totiž značně trpí komfort a dojezd prázdné pneumatiky je minimální.

Continental na to šel chytře. Vzal obyčejnou pneumatiku a vyvinul vrstvu, kterou potáhl její vnitřní stěny. Jak celý systém funguje? Velmi jednoduše.

Ve chvíli kdy se do pneumatiky udělá díra, vnitřní viskózní vrstva díru ihned zaplní a zalepí ji tím, že sama zatuhne. Po díře je tak dříve, než z pneumatiky mohl ujít nějaký vzduch.

Nevýhodou takovéhoto systému může být to, že pokud najede řidič třeba na hřebík, ten zůstane v pneumatice aniž by si toho mohl řidič všimnout a další jízdou ničit pneumatiku dál a dál, dokud se v jedné chvíli nevytvoří tak velká díra, jakou už tmel zalepit nedokáže.

Tmel je totiž účinný jen v defektech do přibližně 5 mm.

Nutno podotknout, že podobné přípravky jsou na trhu již delší dobu. Až nyní si jich však všimli výrobci pneumatik.

Vytisknout

Diskuze: Continental má samoopravitelnou pneumatiku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tatra

Tatra přichází s čistším motorem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud