V Coventry se budou dít věci. Po převzetí Jaguaru indickou automobilkou Tata se automobilka snaží dostat se zpět tam, kde již dříve byla, na vrchol. Potřebuje k tomu řadu nových modelů, jaké to ale budou?
Prvním z dvojice nových modelů, o kterých se uvažuje, je F-type. Pokud vám toto označení něco připomíná, jste doma. Má jít o duchovního nástupce jednoho z nejslavnějších vozů s šelmou ve znaku, Jaguaru E-type.
Takový vůz by měl stát kolem 50 tisíc dolarů a údajně je již v raných fázích vývoje.
Druhým autem je možná trochu očekávatelně módní čtyřdveřové kupé. Budoucí soupeř Mercedesu CLS, Aston Martinu Rapide a Porsche Panamery by se měl zakládat na vnitřnostech vlajkové lodi XJ příští generace, která přijde roku 2009 na trh. Oproti té současné bude větší a luxusnější, vytvoří tak místo pro o něco menší model. Tím by mělo být právě ono čtyřdveřové kupé.
I model XF nezůstane bez povšimnutí. Bude od něho odvozeno kupé a později ještě kabriolet.
Uvidíme jak si značka bude vést pod novým majitelem, přejme ji hodně úspěchu. Po letech strávených v červených číslech ho bude potřebovat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.