Známá tunerská firma Novitec připravila opravdu ďábelský kit pro otevřenou verzi Ferrari F430, pro verzi Spider. Výkon má dostatečný na to, aby zadupal Enzo do země. Co provedou dva kompresory s F430?
Pod šikovnýma ručičkama mechaniků z Novitecu Ferrari F430 pořádně zvlčilo.
Sériový kousek má výkon 490 koní, co to ale je proti dvěma kompresory přeplňovanému motoru z Novitecu o výkonu 656 koní? Skoro nic...
Novitec tvrdí, že stovka je na tachometru jen to lupne. Lupnutí pro zajímavost trvá 3,7 sekundy. Enzo to má za 3,65...
Maximální rychlost je 348 km/h, což už stačí i na většinu německých dálnic.
Úprava samozřejmě nespočívala jen v namontování dvou kompresorů, nový je i oddělený okruh oleje, vodou chlazené mezichladiče stlačeného vzduchu a lepší vstřikovače benzínu.
To by šlo, ne?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.