Irsko je jednou z mála zemí světa, ve kterých se jezdí na "špatné" straně silnice. Nyní ale sílí snahy zemi poevropštit a přesunout auta tam kam patří - napravo. Prý to bude mnohem bezpečnější řešení.
Irsko, podobně jako Velká Británie, řeší velký problém. Spolu s otevřením Evropy přichází do těchto zemí plno lidí. Ti jsou však zvyklí jezdit na pravé straně silnice a musí si rychle zvykat na levostranný provoz.
Občas se ale stane že takový řidič zapomene a odbočí na kruhovém objezdu do protisměru. Nejen na kruhových objezdech se tak zvyšuje počet nehod a to poměrně zbytečně.
Jak z toho ven? Buď se celá Evropa přeorientuje na levostranný provoz nebo se přizpůsobí Irsko. Hlavou zeď neprorazíš a v Irsku začínají sílit hlasy po přizpůsobení se Evropě.
Nebylo by to ve světě poprvé. Starší čtenáři si možná pamatují na to, že na našem území tato změna proběhla ze dne na den. Bylo to roku 1939 a to v souvislosti s německou okupací. Do té doby se na našich silnicích jezdilo na levé straně, přičemž důkazy naleznete na veteránech z předválečné doby.
Vzhledem k počtu vozů na silnicích v té době se nejednalo o takový problém, hůře na tom byli roku 1967 ve Švédsku. Proběhla tam totožná změna, ovšem již s trochu větším počtem vozů.
Abych řekl pravdu, nečekám, že by se plán změny strany řízení v Irsku či Velké Británii povedl. Pravděpodobně by to způsobilo více škody než užitku, počet vozů na tamních silnicích je dnes zkrátka příliš velký.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).