Nissan oznámil, že začne ve svých vozech zkoušet motory, spalující bioetanol, a to nejprve spoluprací na projektu Tokachi E10 project. Tento projekt, mimochodem první svého druhu v Japonsku,
které je zcela závislé na dovážené ropě a jejích derivátech, má posloužit k ověření vhodnosti paliva E10 - paliva, které je složeno z 10% z bioetanolu smíchaných s 90% benzinu.
první zkoušky proběhnou v regionu Tokachi na ostrově Hokkaido, a začít by měly od 1. dubra letošního roku. Nissan je přitom první japonskou automobilkou, která přijde s vozem, používajícím palivo E10, který přitom plně odpovídá bezpečnostním předpisům, emisním limitům i technickým požadavkům, vydaným japonským ministerstvem zemědělství, infrastruktury a dopravy. Model Nissan Murano E-10 je tak prvním oficiálně registrovaným automobilem E10 na seznamu tohoto ministerstva.
S ohledem na vývoj projektu Tokachi bude Nissan podporovat výzkum spalovacích motorů, které jako palivo budou používat E10 - výzkum má být zaměřen především na zlepšování účinnosti a omezování úrovně emisí. Výkonová data, získaná za pomoci konceptu Murano E10, budou sloužit ale nejn k vývoji motorů na E10, ale dovolí inženýrům také identifikovat klíčové oblasti, kde je největší prostor pro vylepšení, a umožnit tak co nejrychlejší komercionalizaci používání biopaliva a tím i vozidel spalujících E10 na japonském trhu.
Zdroj: Nissan
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.