O Superbu toho bylo napsáno již dost, přesto (vlastně možná proto) vypustila automobilka několik skic, které zachycují vize designerů o tom, jak má Superb vypadat. Nebude prakvapením, že na skicách mu to velmi sluší.
Nebude překvapením, když řeknu, že na skicách auto vypadá o něco lépe než na reálných fotografiích. Tak to zkrátka bývá.
Přesto bych řekl, že v rámci možností se přenos z rýsovacího prkna do reálu docela podařil. Zajímavý je pohled do interiéru, který ukazuje i místa, která jsme na oficiálních fotografiích zatím nemohli vidět.
Je zde znát, že na místě pro nohy prostředního pasažéra povede středový tunel, vidět jsou i výdechy ventilace pro zadní pasažéry a celkové dispozice vozu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.