Zatím nejkomplexnější přehled: I pro letošní rok si Škoda připravila plno novinek. Z mnoha informací jsme sestavili přehled toho, co nás letos čeká u jednolivých modelů, které opouštějí brány závodů v Mladé Boleslavi. Není toho vůbec málo.
Předsevzejme si, že celý rok bude ve znamení výměny stávajících dieselových agregátů čerpadlo-tryska za modernější common-raily a to napříč modelovou řadou.
Logické bude začít od nejmenšího, podívejme se na model
FabiaNovinka loňského roku toho příliš nového nedostane, něco však přeci. Jakkoliv verze RS a Scout v současné době nejsou zrovna na pořadu dne, velmi brzy, již v březnu se v prodejnách objeví úsporná verze Greenline
RS a Scout by podle našich informací měly přijít na trh až po faceliftu modelu, který nastane pravděpodobně v roce 2010. Nahrazení třetí generací je plánováno v letech 2012-2013.
Octavia tourOctavia tour by se měla podrobit malému faceliftu, při kterém se více promění v auto pro nenáročné trhy. Datum bohužel neznáme, víme však, že zanedlouho se pod kapotou objeví novinka s výkonem 51 kW (70 koní). Ano, hádáte správně, mělo by pravděpodobně jít o malý tříválec 1,2 HTP. Relativně nenáročná a léty prověřená Octavia s již splaceným vývojem se tak možná stane pilířem prodejů na rozvojových trzích.
Octavia 2Nová generace Octavie si letos užije omlazení. Facelift by měl být o chloupek výraznější než má Škoda ve zvyku, přesto nepůjde o nic dramatického. Změní se vykreslení zadních světlometů a ty přední by měly více evokovat příbuznost s novým Superbem.
Změní se motorová nabídka, nový bude přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,2, který se bude vyrábět přímo ve Škodě. Bude naladěn na 77 kW, tedy 105 koní. Měl by nahradit současnou základní jednotku.
Změny budou i v nabídce ostré verze RS. Již v Ženevě uvidíme eReSo s dieselem 2,0 TDi o výkonu 125 kW (170 koní), ale jeho technika již bude plně common-railová.V prodeji bude od května.
Jak dieselová tak benzínová verze dostanou jako příplatkovou výbavu robotizovanou dvouspojkovou převodovku DSG s možností řazení pádly pod volantem. Odplatou za to si verze RS na svůj facelift počká o pár měsíců déle.
V řijnu tohoto roku se dočkáme výměny motoru 1,6 FSI za modernější 1,4 TSI s přeplňováním a o chlup vyšším výkonem. Do zaslouženého důchodu se vydá i dieselový 1,9 TDI, který bude vyměněn za 1,6 TDI commmon-rail.
Zajímavostí je, že již nyní se provádějí práce na Octavii třetí generace, která se ukáže za dva až tři roky.
RoomsterNejmladší modelovou řadu příliš změn nepostihne, v plánu je nahrazování atmosferických jednotek za přeplňované, konkrétní data však nemáme.
Superb 2Novinka, kterou uvidíme poprvé teprve příští měsíc v Ženevě toho letos zažije ještě hodně. Na podzim dostane poprvé i karoserii kombi. O variantách RS, Greenline či Scout nemáme konkrétní data, minimálně terénní a rychlá verze je vzhledem k nasazení pohonu všech kol a výkonného šestiválce pravděpodobná. Stejně tak nic nevíme ani o tom, co se stane se současným Superbem.
YetiPříští rok bude rokem Yetiho. Poprvé v novodobé historii Škody přijde auto, které se nebude bát trochu rozbitější polní cesty. Nový vůz by měl stát na platformě Volkswagenu Tiguan a také se mu podobat velikostně. Výrazně tak přeroste 4 metry délky, které sliboval koncept. Na rozdíl od něj bude mít pohon všech kol přes spojku Haldex. Příchod - příští rok.
MPVZajímavé je i to, že některé zdroje říkají, že ve Škodě se chystá další úplná novinka – na platformě budoucího Volkswagenu Touran by mělo stát větší MPV Škody s velikostí blízkou právě Touranu. Více informací o tomto projektu zatím není k dispozici, na trh by ale měl dorazit kolem roku 2010, tedy podobně jako Octavia 3. generace.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.