Zatím nejkomplexnější přehled: I pro letošní rok si Škoda připravila plno novinek. Z mnoha informací jsme sestavili přehled toho, co nás letos čeká u jednolivých modelů, které opouštějí brány závodů v Mladé Boleslavi. Není toho vůbec málo.
Předsevzejme si, že celý rok bude ve znamení výměny stávajících dieselových agregátů čerpadlo-tryska za modernější common-raily a to napříč modelovou řadou.
Logické bude začít od nejmenšího, podívejme se na model
FabiaNovinka loňského roku toho příliš nového nedostane, něco však přeci. Jakkoliv verze RS a Scout v současné době nejsou zrovna na pořadu dne, velmi brzy, již v březnu se v prodejnách objeví úsporná verze Greenline
RS a Scout by podle našich informací měly přijít na trh až po faceliftu modelu, který nastane pravděpodobně v roce 2010. Nahrazení třetí generací je plánováno v letech 2012-2013.
Octavia tourOctavia tour by se měla podrobit malému faceliftu, při kterém se více promění v auto pro nenáročné trhy. Datum bohužel neznáme, víme však, že zanedlouho se pod kapotou objeví novinka s výkonem 51 kW (70 koní). Ano, hádáte správně, mělo by pravděpodobně jít o malý tříválec 1,2 HTP. Relativně nenáročná a léty prověřená Octavia s již splaceným vývojem se tak možná stane pilířem prodejů na rozvojových trzích.
Octavia 2Nová generace Octavie si letos užije omlazení. Facelift by měl být o chloupek výraznější než má Škoda ve zvyku, přesto nepůjde o nic dramatického. Změní se vykreslení zadních světlometů a ty přední by měly více evokovat příbuznost s novým Superbem.
Změní se motorová nabídka, nový bude přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,2, který se bude vyrábět přímo ve Škodě. Bude naladěn na 77 kW, tedy 105 koní. Měl by nahradit současnou základní jednotku.
Změny budou i v nabídce ostré verze RS. Již v Ženevě uvidíme eReSo s dieselem 2,0 TDi o výkonu 125 kW (170 koní), ale jeho technika již bude plně common-railová.V prodeji bude od května.
Jak dieselová tak benzínová verze dostanou jako příplatkovou výbavu robotizovanou dvouspojkovou převodovku DSG s možností řazení pádly pod volantem. Odplatou za to si verze RS na svůj facelift počká o pár měsíců déle.
V řijnu tohoto roku se dočkáme výměny motoru 1,6 FSI za modernější 1,4 TSI s přeplňováním a o chlup vyšším výkonem. Do zaslouženého důchodu se vydá i dieselový 1,9 TDI, který bude vyměněn za 1,6 TDI commmon-rail.
Zajímavostí je, že již nyní se provádějí práce na Octavii třetí generace, která se ukáže za dva až tři roky.
RoomsterNejmladší modelovou řadu příliš změn nepostihne, v plánu je nahrazování atmosferických jednotek za přeplňované, konkrétní data však nemáme.
Superb 2Novinka, kterou uvidíme poprvé teprve příští měsíc v Ženevě toho letos zažije ještě hodně. Na podzim dostane poprvé i karoserii kombi. O variantách RS, Greenline či Scout nemáme konkrétní data, minimálně terénní a rychlá verze je vzhledem k nasazení pohonu všech kol a výkonného šestiválce pravděpodobná. Stejně tak nic nevíme ani o tom, co se stane se současným Superbem.
YetiPříští rok bude rokem Yetiho. Poprvé v novodobé historii Škody přijde auto, které se nebude bát trochu rozbitější polní cesty. Nový vůz by měl stát na platformě Volkswagenu Tiguan a také se mu podobat velikostně. Výrazně tak přeroste 4 metry délky, které sliboval koncept. Na rozdíl od něj bude mít pohon všech kol přes spojku Haldex. Příchod - příští rok.
MPVZajímavé je i to, že některé zdroje říkají, že ve Škodě se chystá další úplná novinka – na platformě budoucího Volkswagenu Touran by mělo stát větší MPV Škody s velikostí blízkou právě Touranu. Více informací o tomto projektu zatím není k dispozici, na trh by ale měl dorazit kolem roku 2010, tedy podobně jako Octavia 3. generace.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).