Zdá se vám neuvěřitelné urazit tuto trasu za tak krátký čas? Dnes už to není problém, stačí když budete patřit mezi špičku politické elity u nás, stejně jako premiér Topolánek.
Právě ten se vydal o víkendu na výlet do Brna a jeho auto s doprovodem prosvištělo trasu Praha-Brno za neuvěřitelnou hodinu a dvacet minut. Je jasné, že při tomto čase nemohla a ani nebyla dodržena nejvyšší povolená rychlost na dálnici - 130 kilometrů v hodině. A kam to náš premiér tolik spěchal? Přece podpořit českou reprezentaci na tenisový zápas. A jeho řidič při tom spěchu úplně zapomněl respektovat dopravní předpisy.
Řidič premiéra má v mimořádné situaci právo porušit dopravní předpisy, podmínkou je, že použije majáček. Otázkou je, jestli je tenisový zápas skutečně tak mimořádnou událostí. Navíc majáček, který měl být využitý po celou dobu rychlé jízdy, byl použitý pouze přerušovaně.
Topolánek se sice za zběsilou jízdu dvou vládních vozů včera omluvil, nicméně zároveň podotkl, že bylo v jeho pravomoci využít k cestě do Brna mnohem nákladnější vrtulník, což neudělal. Jak velkorysé...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.