Ministerstvo dopravy zvažuje návrh, že povolí používaní antiradarů, a to dokonce i těch, které ruší signál policejních přístrojů.
Co k tomuto rozhodnutí ministerstvo vede? Je to jednoduché, věří, že tím ještě více zvýší bezpečí na našich silnicích. Očekávají, že lidé, kteří si koupí antiradar sami šlápnou na brzdu.
Zatím není známo, kdo přesně tuto změnu zákona navrhl. Odborníci se ale shodují, že ke změně zákona by mělo dojít, protože jeho současná verze nehovoří zcela jednoznačně.
Ministerstvo dopravy totiž tvrdí, že zákon zakazuje všechny druhy radarů a to i těch, které neruší policejní signál. Zákon toto ale jednoznačně neformuluje. A tak, když majitel radaru, který neruší signál, dostane pokutu a přitom odmítne zaplatit, úřad, který pokutu vyšetřuje ji stejně vždycky, právě díky špatné formulaci v zákoně, zruší.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.