Myslíte si, že nelze mít tuningový kit motoru, který plní v současnosti nejpřísnější emisní normu EURO V? Tak to jste na omylu - BRABUS totiž připravil kit PowerXtra D6 BLUE Power pro Mercedes Benz E 300 BLUETEC.
Výkonný motor a příkladná ohleduplnost k životnímu prostředí se totiž nemusejí vzájemně vylučovat.
Kit PowerXtra D6 BLUE Power navyšuje výkon nejčistějšího dieselového auta na trhu o 47 koní / 35 kW. BRABUS se tak může pyšnit primátem - je první tuningovou firmou, které se podařilo splnit upltrapřísnou emisní normu EURO V, která začne být povinná až v roce 2011. Brabus Mercedes E 300 BLUETEC s kitem BRABUS PowerXtra D6 BLUE navíc produkuje emise jen na úrovni 65 procent maximálně přípustných hodnot, daných normou EURO V.
Jak je u BRABUSu zvykem, nový kit je tvořen přídavnou jednotkou, která se zapojuje do elektronického systému managenentu motoru vozu Brabus Mercedes E 300 BLUETEC Datové mapy BRABUSu přitom speciálně počítají se systémy konceptu BLUETEC, jakými jsou oxidační katalyzátor, filtr pevných částic i katalyzátor BLUETEC SCR.
Po úpravě, která může být provedena u jakéhokoliv autorizovaného dealera automobilů Mercedes-Benz, dává motor výkon 258 koní/190 kW ve 3700 otáčkách. Také maximum točivého momentu se zvýšilo - mezi 1600 až 2400 otáčkami je k dispozici nově 610 Nm (ve standardním provedení 540 Nm). Díky tomu zrychlí vůz z klidu na 100 km/h za pouhých 6,8 sekundy; maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.
Třílitrový motor V6 s kitem BRABUS D6 BLUE perfektně spolupracuje se sedmistupňovým automatem. Motor přitom má ještě lepší odezvu a výkon v nízkých otáčkách, díky čemuž je dosahována lepší spotřeba paliva. Navzdory vyššímu výkonu tak kombinovaná spotřeba zůstává na stejné úrovni jako u sériové verze.
Kit BRABUS PowerXtra D6 BLUE pro Brabus Mercedes E 300 BLUETEC se prodává za cenu 1790 Euro. Podobně jako na všechny ostatní komponenty BRABUS získává zákazník při koupi také záruku na tři roky a až 100000 kilometrů.
Zdroj: BRABUS
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.